Easter egg hunt

 
Här är några bilder från min påskafton. Även om vi inte direkt kan klassas som den där perfekta kärnfamiljen, och ibland har våra duster, så finns det stunder tillsammans med dem som jag verkligen uppskattar. Vi ordnade en god påsklunch hemma hos min bror och hans familj och de hade pyntat så fint hemma.
Dessutom så gjorde jag en twist på påskäggletandet som verkade ha uppskattats. När jag bodde i Paris och firade påsk med min före detta pojkväns franska familj, så fick vi gå på "chokladjakt". Hans föräldrar hade placerat ut choklad i hela lägenheten och sedan så fick vi alla leta efter så många som möjligt. Finder's keeper, med andra ord. Så jag implementerade den traditionen även för de vuxna i familjen. De sprang efter de där chokladäggen som om det var en entrecôte-stek under andra världskriget. På sista bilden ser ni min mamma och mina syskon rota i blomrabatterna, haha. Tyvärr var min brorson inte så bra på att hålla mina gömställen hemliga (som några av er kanske såg på Instagram?). Så nästa gång får han inte vara med i förberedelserna. Barnen fick ju såklart också leta efter påskägg. Jag har inte firat påsk på många år, men med småbarn i familjen så är det som att gå tillbaka till hur det var när vi var små. 
 
Dessutom är det ju ganska kul att leta efter påskägg. Förutom att mamma alltid varit värdelös på att gömma dem. "Ditt ägg är gömt någonstans i sovrummet", sa hon och sedan lyfte jag på täcket och där låg det. Haha!
 
Idag skiner solen igen och jag ska passa på att hänga lite med min kompis Fanny. Det har hänt ganska mycket i våra liv de senaste månaderna så vi har en del att ta igen. När jag var i tonåren så umgicks jag ibland med samma vänner flera dagar i veckan och nu när jag är vuxen så hinner jag knappt träffa dem varje månad. Fast då behövde vi ju inte tvätta, städa, jobba heltid handla mat och laga middag varje dag eller vecka.
 
//Here are some pictures from Easter Eve with my family. We're not the typical family, and we don't always agree or see eye to eye on everything, but I really appreciate these moments with them. We had a nice Easter lunch (which is basically the same kind of food in Sweden as at Christmas and Midsummer's Eve) and then we all went Easter egg hunting. My siblings and sister-in-law almost fought for the chocolate eggs that I had placed all over the garden. It was quite a funny scene, haha. My mom hid an egg for me as well, and it took me about 2 seconds to find it. She's has never been good at hiding easter eggs. 
Today the sun is shining (yey!) so I'm about to head out and meet my friend Fanny. We haven't seen each other in a while, so it's about time. It's quite windy but apparently not that cold. Is spring realy on it's way? Let's hope so!
 
Weekend | |
Upp