Farewell

 
Min sista dag på jobbet så hade kollegorna ordnat en liten avskedsfika med tårtor (såklart, alltid "kage" vid större tillfällen i Danmark) och så fick jag en avskedsgåva - ett presentkort på Madklubben. Det tackar jag för och räknar med att använda inom en snar framtid. Helst innan den 10 maj för då går mitt tågkort ut, hehe. Dessutom hade de flesta på avdelningen skrivit en massa fina "lycka till-ord" till mig. Efter jobbet gick vi till baren Pixie på Østerbro och drack lite drinkar. En av mina kollegor var tyvärr tvungen att rusa iväg för att hon hade en Tinder-dejt bokad. Alltså meddelandet hon skickade till oss nästa morgon var bland den roligaste dejtinghistorien jag läst, haha.
 
Jag vet att några av er redan skrivit och undrat vad jag ska göra nu. Jag har inget nytt jobb ännu, utan jag kommer ta lite tid att fundera över vad jag vill göra. Nu ska jag njuta av sommaren och samtidigt söka jobb, så får vi se vad som dyker upp. Det enda jag vet är att jag inte vill rusa in i en ny tjänst. Just nu behöver jag landa lite och göra upp en plan. Sedan har jag lite saker på gång så helt sysslolös kommer jag inte vara. Sedan ska jag inte sticka under stolen med att det är ganska gött att ha tid till att njuta lite av livet och inte jobba för att överleva.
 
//My last day at my job consisted of a goodbye cake party, and goodbye drinks with my dear colleagues. I got a very considerate gift which was a giftcard at the restaurant Madklubben. I love food and I love going out for dinner so that was the perfect present. After work a few of us went out for drinks at the bar Pixie, which is located at this cute little square in Østerbro. One of my colleagues had to go see a Tinder date and the story she sent us in the morning made me laugh out loud. 
 
You might be wondering what my plan is now, and the truth is that I don't have a new job yet. I'm going to take some time to figure out what I want, and enjoy the coming summer while I search for a new fun job. I do have some projects going on, so I still have things to do with my time. The difference now is that I can enjoy life instead of working just to survive the week.
 
Copenhagen | |
Upp