Clarion Hotel Amaranten

 
Två av nätterna i Stockholm bodde jag på Clarion Hotel Amaranten. Jag måste slå ett slag för det stället, som enligt min mening förtjänar ett bättre medelbetyg än den har tilldelats på vissa hotellsidor. De har precis renoverat hela hotellet och det verkar ha blivit klart två dagar innan jag anlände, och tydligen var det lite byggkaos i ett par veckor. Tyvärr finns det för många som "gnäller i det tysta" och sedan klagar online. Jag förstår inte det där tänket "jag orkade inte säga till så jag ger ett dåligt betyg i stället". Det är väl bättre att säga något! Oftast är de tillmötesgående om man bara gör det på ett trevligt sätt. Jag fick till exempel ett nytt hotellrum eftersom att jag påpekade att jag inte sovit så bra på grund av att musiken hördes upp till rummet från baren. 
 
Hursomhelst. Jag tyckte att det var ett bra hotell som låg helt perfekt till på Kungsholmen. Det tog 10 minuter att gå från flygbussarna på Cityterminalen och 15 minuter ner till vattnet vid Norr Mälarstrand. Dessutom kunde man ta buss 3 från Kungsholms Torg som gick via Slussen och ner till Söder. Frukosten var helt underbar, men andra dagen var det galet mycket folk, så jag kan ju tipsa om att äta frukost tidigt om man vill äta i lugn och ro. Sängen var helt sjukt skön och rummen var små men hade allt man behövde. Det fanns även gym (som faktiskt var ganska stort, om jag ska jämföra med andra hotell jag bott på), pool och bastu. Jag tänkte bada i den men vattnet var för kallt för en badkruka som jag.
 
Jag vet själv hur svårt det kan vara att hitta bra hotell när man reser, så Amaranten kan jag verkligen rekommendera. Sedan var det klart att det kändes prisvärt när jag bodde där till agentpris (inte ett bloggsamarbete) och betalade 600 kr natten. Hehe.
 
Stockholm, Travels | clarion amaranten, hotell, stockholm | |
#1 - - jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom:

så mysigt med hotell

#2 - - Anna på Amaranten:

Vilka grymma bilder du tagit Christine! Och vi är glada att du trivdes hos oss, vi har som du skriver renoverat hela hotellet och är så stolta över resultatet. Får jag dela bilden på den lilla presenten i våra sociala medier om jag länkar till dig?

Ha en strålande dag!

/Anna, marknadskoordinator på Clarion Hotel Amaranten

Svar: Hej Anna! Tack ska du ha, och ursäkta sent svar. Jag såg din kommentar först nu! Absolut, det får du gärna göra :) /Christine
Christine&OtherSweetStories

Upp