Looking back on 2014

 
 
Det är bara ett par dagar kvar på 2014. Året som varit det mest händelserika i mitt liv, i alla fall när det gäller förändringar och personlig utveckling. Jag tror att det här var året då jag landade i mig själv och insåg vad som är viktigt i livet. Vad jag behöver göra för att vara lycklig och må bra i mig själv och i de relationer jag har till andra människor. Om inte jag mår bra så mår inte andra i min närhet bra heller. 
 
Mitt år har sett ut ungefär såhär:
 
Jag blev singel efter fyra år tillsammans med C
Jag levde ett härligt singelliv 
Jag träffade nya kompisar, både här och i Paris
Jag 
Jag festade till gryningen på fester och klubbar
Jag fick besök från fina vänner
Jag grät av frustation och olycka...
... men skrattade ännu mer
Jag sa upp mig från mitt jobb
Jag flyttade hem till Sverige
Min kusin gifte sig med sitt livs kärlek
Jag var med i en teaterpjäs
Jag reste till välbekanta och nya platser
Jag började på nytt jobb i Köpenhamn
Jag fick en bättre inkomst och började kunna unna mig saker
Jag insåg vilka underbara vänner jag har (jag älskar dem med hela mitt hjärta!)
Jag insåg att det finns människor som är villiga att hjälpa andra utan att kräva någonting tillbaka för det
 
Jag kom på mig själv med att vara genuint lycklig för första gången på två år. Ni vet den där lyckokänslan när man inte kan komma på någonting negativt med ens liv? Så har jag känt flera gånger i år. Visst har jag mina dagar då det krisar. Då jag gråter en skvätt och känner mig lite ensam. Då jag saknar den där personen som jag lämnade kvar i Paris. Men det kommer allt mer sällan.
 
Såhär sista dagen på året vill jag passa på att tacka er för att ni är ni. För era peppande ord, stöttande kommentarer och insiktsfulla tankar. Ni anar inte så tacksam jag är för att ni bryr er och tar er tid för att skriva ett par rader till mig. Det är fint som snus det.
 
Jag önsker er alla en riktigt härlig nyårsafton. Jag hoppas att hur ni än firar den får en trevlig kväll. Om det är någon som sitter ensam ikväll, är sjuk eller går genom en jobbig period så har ni mina tankar. Från en som varit på botten, så kan jag intyga att saker och ting alltid löser sig på ett eller annat vis. Tänk på att visa omtanke och kärlek till de som behöver det allra mest.
 
 
Massor med kärlek och ett GOTT NYTT ÅR!
 
 
 
 
 
 
Tankar & Funderingar | |
#1 - - Sofia:

Tack för detta bloggåret! Gott Nytt År!

Svar: Tack detsamma!! Gott nytt år :)
Christine&Paris

#2 - - teruko:

Gott Nytt År 2015 till dig också! Det började med dina härliga Parisfoton, men efter hand har jag lärt mig uppskatta även din person, hur okänd du än är egentligen. Sån´t känns bra! Hoppas du går ett fint kommande år till mötes!

Svar: Tack, vilka fina ord. Det värmer att höra. Och detsamma, du verkar vara en väldigt sympatisk och empatisk person. God fortsättning! Kram, Christine
Christine&Paris

#3 - - Emelie - Lever drömmen i Paris!:

Vad härligt skrivet. Låter som att du verkligen funnit dig själv nu... Gott nytt 2015, Christine!

Svar: Inte helt och hållet kanske, men det gör jag nog lagom till pensionsåldern ;) God fortsättning!
Christine&Paris

#4 - - Maria i Toulouse:

Bonne Année 2015 från Toulouse!!!
Julen firades i Sverige med gröt och skinka och nyårsafton här i Toulouse med champagne och gåslever. :-)
God fortsättning på det nya året Christine!

Svar: Gott nytt år Maria! Perfekt med kontraster ju :) Tack detsamma!!
Christine&Paris

#5 - - Sofia :

Trots ett uppbrott 8som aldrig är roliga) låter det som ett toppenår! Hoppas att 2015 kommer bli minst lika bra för dig :-)

Svar: Tack, vad gulligt sagt. Detsamma till dig!
Christine&Paris

#6 - - Eva:

Gott nytt 2015, själv!
Vilken resa du ändå gjorde 2014, många erfarenheter att bära med sig!
Själv tycker jag oftast att nyår för med sig vemod på något sätt, så jag är alltid lite lättad när det är över. Också alltid skönt att veta att januari för med sig mer dagsljus!


Svar: Gott nytt 2015 Eva! Jag känner mig mest lättad. 2014 var ett tufft år, så det är skönt med en nystart :) Hoppas du får en bra år. Kram
Christine&Paris

Upp