#tbt Paris

Pictures from my latest trip to Paris, February 2016.
 
En grå dag som denna, när kylan liksom letar sig ända in benmärgen, så dagdrömmer jag mig tillbaka till Paris. Till solsken från en blå himmel, en skön söndag utan måsten och kulisser som får hjärtat att slå ett extra slag. De sista åren i Paris kunde jag nästan bli lite blasé till omgivningar som de här. Inte för att jag inte tyckte att det var vackert, utan för att det var min vardag. Jag såg de där hundraåriga Haussmann-husen, fantastiska monumenten och enorma kyrkorna varje dag. På ett sätt var det lite tråkigt och när jag åker dit nu så uppskattar jag det på ett annat sätt. Eiffeltornet blev jag däremot alltid lika hänförd över varje gång. Jag vet inte hur många foton jag har på det ståltornet, men det är ganska många. 
 
Jag känner mig inte riktigt i form idag, och efter att ha stått ut med huvudvärk, magont och lätt frossa större delen av dagen, så insåg jag att det inte gick längre. Så jag drog från jobbet lite tidigare och sitter nu på tåget på väg till Malmö. Jag längtar efter en lugn hemmakväll nu.
 
//On a grey and cold day like this, I can't help but daydreaming about Paris. That's because I know that it's probably 10 degrees warmer there than here. And also because I miss those amazing backdrops that literally make heart beat faster. 
During my years as a Paris resident, I sometimes found myself being a bit blasé about all those amazing monuments, Haussmannien buildings and enormous Cathedrals. Now when I go back I appreciate it more. 
 
I haven't been feeling that well today at work, so I left the office a bit earlier today. I just got on the train at Copenhagen airport, so I'm soon in Malmö. I'm looking forward to a quiet and chill evening at home. 
 
Paris | |
#1 - - teruko:

Önskar dig snar bättring! (Får en känsla av att du ofta har goda intentioner att "vila" mage och kropp, men att de alltför sällan fullföljs någon längre tid = du blir aldrig riktigt stark. Kan det stämma undrar en äldre dam...?)

Svar: Haha, ja jag tror att det kan stämma :) Nu försöker jag dock att vila. Tack för att du visar sådan omtanke, det är verkligen fint av dig. Kramar
Christine&OtherSweetStories

#2 - - Angela :

Ser jätte mysigt och fint ut... ☺

#3 - - Lina:

Så fantastiskt fint det är där. Jag längtar också tillbaka till Paris även om jag inte bott där. Lätt man tar sånt för givet när man ser det varje dag.

Upp