När destinationen är viktigare än resan dit

 
Jag älskar att flyga vid solnedgång eller soluppgång. Det ger mig sådant lugn med utsikter som de två sista bilderna bjuder på. Kanske är jag en HSP - Highly Sensitive Person. Jag läste att man då ofta reagerar väldigt starkt på olika intryck, och så är jag definitivt. Jag blir ofta störd av ljud, dofter och starkt ljus på ett negativt sätt. Däremot kan jag få väldigt starka och positiva känslor av till exempel en vacker naturbild. 
 
Hursomhelst. Igår var jag extra känslig tror jag att hela resan gick bara så himla fel. ALLT blev en prövning och det kändes som motgångarna kom efter varandra som en automatisk tennisboll-maskin. Den enda högdpunkten på resan var att jag kunde köpa access till loungen för bara 125 DKK och där få vin, middag och kakor. Och Bailey's, hehe. Sedan var flyget försenat och jag var tvungen att checka in min väska för att det inte fanns plats på flyget. Den fick jag såklart vänta skitlänge på på bagagebandet...
 
När jag kom till S-Bahn och först stod i en lång kö till biljettautomaten för att inse att man inte kunde betala med kort (inte en enda av 8 stycken tog VISA-kort... välkommen till 2016 Tyskland!), och en snubbe på perrongen sa att jag var tvungen att ha en biljett och således ta nästa tåg (då var klockan redan 22.10), så var jag nära att börja storgråta. Men jag bet mig i läppen, hoppade på tåget ändå och bad till gud att bara "give me a f***ing break!". När Florence kom och mötte mig inne i city så hade jag glömt bort allt och var bara så glad över att vara framme. 
 
Vi var båda trötta igår kväll så vi såg lite av en film, åt jordgubbar och sedan somnade vi. Idag vaknade jag på gott humör och efter en dusch så ska vi strax ut och käka brunch. Lovely!
 
 
 
Travels | |
#1 - - ISA:

välkommen till HSP-gänget! ;) är så jääääkla hsp-ig och tror det är mkt vanligare än man kan tro. Hade ju lätt brutit samman av hälften av dina små motgångar. haha! skönt att idag är en lättare dag :) kram!

Svar: Haha, ja fast jag bryter ihop mer än det framgår här ;)
Christine&OtherSweetStories

#2 - - Emilia Åkerberg:

Svar: Det har du nog rätt i ja! Åh va roligt att höra, tack så mycket!! :)


Har också funderat på om jag är en HSP, känner igen mig i mycket i det jag läst om det. Och precis som du skriver så kan jag få starka och positiva känslor av en vacker naturbild. Kram! :)

Svar: Ja då är vi kanske båda två det :)
Christine&OtherSweetStories

Upp