Vad är en bullbrud?



En Parisblogg utan Paris? Går det?


Jag fick en trevlig kommentar. Det är roligt när man får lite konkreta önskemål. Tyvärr kan de inte alltid tillgodoses. Men du förtjänar ett inlägg med ett ordentligt svar Emma!


Emma om Jag kunde inte stå emot frestelsen:
Jag har aldrig i mitt liv stört mig så mycket på en människa/blogg. Du min vän är efterbliven, snälla skriv inte om mode, om Paris eller någonting annat som du inte har koll på. Jag vill inte se fler bull-brudar som ljuger om hur mycket marabou choklad de trycker i sig.
Din frukost ser vidrig ut.
För att inte verka allt för hård ska du få lite konstruktiv kritik, tips på bloggämnen som kanske är lite mer passande för dig; hästar & hundar, sällskapsspel... Håll dig till det gumman!



Svar:
Vad tråkigt att du känner så. Du verkar ha mycket ilska och negativ energi i tankarna. Du kanske ska prova meditation? Här hittar du en sida med tips på övningar! Det kanske kan hjälpa dig att släppa på spänningarna.

Och för att göra dig besviken så nej, jag är inte efterbliven. Bara lite knasig ibland. Kan få riktigt grava skrattanfall och säga konstiga saker när jag är trött, men i övrigt så är jag nog ganska normal. Eller jag är ju unik i mitt slag men sist jag var hos läkaren så var jag fullt psykiskt stabil.

Tack för tipsen om ämnen, men jag gillar att skriva om Paris. De flesta av mina läsare verkar tycka om att läsa om det dessutom. Eftersom att jag har just en PARISBLOGG. Så jag får nog göra dig besviken igen. Hästar och hundar intresserar mig inte. Och en blogg om sällskapsspel? Vem vill läsa det? Du kanske borde starta upp en själv!? Du får nog lotta ut Monopol-spel om du ska få några läsare dock.

Bullbrud? Är det en sådan som äter alldeles för mycket bullar? Då är jag med all säkerhet en sådan. Och jag behöver inte ljuga om hur mycket Marabouchoklad jag trycker i mig för just nu är det inte så mycket av den varan. Snyft, jag saknar mina Marabou Daim. IKEA-besök snart kanske... Hmm.
Däremot åt jag alldeles för många pain au chocolat i helgen samt två påskchokladharar(dock mörk choklad). Inte bra alls! Men men livet är ju till för att njutas.
Du kanske ska prova du med? Istället för att skriva arginta kommentarar maskerade som "konstruktiv kritik".

Och "gumman"? Allvarligt... Jag har läst psykologi. Är inte härskarteknik ett ganska dåligt sätt att försöka dölja en dålig självkänsla? Non? 

Ha det fint, och lycka till med meditationen!

Ps. Ett tips: Om du inte gillar bloggen, sluta läsa den. Det blir kanske lättare att leva ett harmoniskt liv om du slipper störa dig på en människa var och varannan dag :-)


This and that | |
#1 - - Karin:

haha men jiiiises

#2 - - Maline:

Hahaha... Bra svar Christine :)

#3 - - Ferferi:

Hahhaa herrejösses att vissa människor ens orkar!? Bra svar där. Undrar verkligen vad hon fick ut av att behöva säga det där och om hon på fullaste allvar trodde det skulle leda till något? Men du vet väl vad man säger: det är inte förrän den hårda kritiken kommer som man börjar 'bli känd'. Så ta det som en komplimang. Än är inte jag där en med mitt bloggande. Ska jag tacka eller gråta?

#4 - - Anna:

Be idioten att skriva på franska istället ;) Då blir hon nog tyst som den grå mus hon är.

#5 - - Elaine:

Förstår inte varför man kan reta sig på en blogg så mycket! Jag fastnade för din blogg för att jag gillar Paris, som sagt lever du lite det liv jag vill leva i framtiden:) Så strunta i vad hon säger. Håller med dina svar.

#6 - - Anonym:

Hittade till din blogg för några veckor (månader?) sedan, men har legat lågt med att kommentera. Nu kan jag inte låta bli! Tycker mycket om dina blandade inlägg och gillar verkligen att du lyckas uppdatera ofta men ändå behålla substans i det du skriver. Det kan finnas flera orsaker till att en människa väljer att sjunka så lågt och skriva sådana saker, men ingen av dem är värd att lägga energi på att fundera ut. Bra dock att du tog upp det så vi andra (återkommande och nöjda) läsare får en anledning till att säga motsatsen! Personligen vet jag att elaka kommentarer har en tendens att fastna betydligt lättare än snälla. Även om du helt säkert vet det själv, så vill jag iaf säga att du bjuder på trevlig läsning som jag hoppas du kommer att fortsätta med framöver.

#7 - - Malin:

och det var ju inte meningen att vara anonym...:)

#8 - - Melissa:

Hej

Jag tycker att din blogg är ganska roande och intressant samt det verkar som du har roligt i Paris! Jag tycker inte alls att du borde skriva om hundar och hästar däremot kan jag hålla med Emma om att du kanske inte borde skriva om mode för det känns kanske inte riktigt som din grej.

Men för övrigt gillar jag din blogg!

#9 - - Sanna:

Är inte en blogg till för att man skall kunna få skriva vad som helst...?

#10 - - Maria:

Oh shit vilket mongo. Orkar inte ens kommentera men bra svarat!



Melissa: "du kanske inte borde skriva om mode för det känns kanske inte riktigt som din grej." Varför ska hon anpassa sig efter vad någon (antar jag) främling tycker? Skriver man en blogg för att pleasa folk så ska man nog lägga ner.

#11 - - familjen ekelund:

Bry dig inte om vad alla andra tycker, deras problem är deras och de är de enda som kan göra sig fria från dem.



Din blogg är till för dig och enbart dig. Vad alla andra tycker ska du skita i. Vad mode och paris är för dig är ad du beskriver och vad det är för mig är en annan sak kanske.

Fortsätt vara DU och skriv vad du vill.



Jag vet att du är lite lite knasig men fullt normal i mina ögon!!



kram på dig

#12 - - Christine:

Karin: Minst sagt...!



Maline: Tack tack, jag filade på det i hela 6 minuter ;-)



Ferferi: Jo man undrar ju vad som finns bakom pannan! Men känd? Nja, haha! Erkänd kanske? :-P



Anna: Haha, ja det vore något! Eller så skriver jag på franska så slipper hon läsa ;-)



Malin: Tack så mycket för de fina orden, de går rakt in i hjärtat :-) Jo, kommentarer som de där fastnar ju ibland några timmar. men jag vet ju att det är henne det är fel på, och inte mig. Höhö.

Kul att du uppskattar bloggen och roligt att du till slut kommenterade!



Melissa: Vad menar du med att "mode inte är min grej"? Jag har aldrig utgett mig för att ha en modeblogg men jag har trots det rätt till åsikter och kläder och mode är ett intresse. Därför skriver jag om det ibland. Gillar man det inte så behöver man inte läsa :-)

Tack i övrigt för din kommentar, trevligt att du gillar den. Trots mina mode-inlägg.



Sanna: Jo man kan ju tycka det, haha! :-)



Maria: Tack för stödet, fint det :-) Lycka till på resan i morgon nu!



Maria: Haha, ja... je suis un peu folle jag. Men livet blir ju så mycket roligare när man är lite knasig ;-)

Tack vad du är söt, jag ska definitivt fortsätta att vara jag. För jag tror inte att någon annan kan ta över den rollen faktiskt. Man får vara glad att det inte är en själv som går runt och är en dålig människa.

Ha det fint du, stor kram till dig och familjen!

#13 - - FUN & FEARLESS IN BARCELONA - Livet vid Medelhavet:

hihihi mkt bra svar av dig! hehe.. förstår inte va människan fick luft ifrån dock!

#14 - - Magdalena:

Hahaha, bra svar :)

#15 - - Wilda:

Men shit, miffofrekvensen bland dina läsare är ju riktigt hög! hahaha jag dör!



Helt otroligt att fler puckon inte hittat till mig än vad som redan skett... ^^

#16 - - Ellinor:

Oj, ska man skratta eller gråta?

Jag förstår inte att folk ens orkar lägga ner energi på att skriva sådant skit. Gillar man inte det man läser så får man väl helt enkelt strunta i att läsa! Allting kan ju inte passa alla, så är det ju.

Jag gillar i alla fall att du inte verkar ta åt dig. I det här fallet är det ju ganska uppenbart vem som inte riktigt behärskar de skrivna intressena.

Kram på dig!

#17 - - jea:

De som kör med härskarteknik har ofta inte så hållbara argument.

#18 - - Kate:

Haha bra svar hörru!

#19 - - Mia:

Jag ville bara säga, ta INTE åt dig, Emma verkar ha ett tråkigt liv. Sen vill jag bara säga att jag tycker det är synd att vi svenska i allmänhet är så hätska mot varandra (även ute i samhället, inte bara på nätet), varför inte vara glada för varandra istället?

#20 - - Christine:

Mia: Jag håller med, det är så synd. Jag upplever inte alls samma grej här i Frankrike. Dessutom är pengar en stor issue i Sverige, man får verkligen inte visa att man har jobbat hårt och därför tjänar bra. Här är de stolta över sina framgångar :-)

Och usch för den här avundsjukan, varför är folk så missunsamma? Bättre som du skriver, att vi är glad för varandra istället!

#21 - - Sandra:

Oj, vilken sorglig liten människa Emma verkar vara. Som du säger, ifall man stör sig på någon, varför fortsätta läsa? Eller blir hon fastspänd i en stol varje dag och tvingas till det? Eller så är hon masochist och kan helt enkelt inte låta bli? Oavsett vad så är det uppenbart att människan är avundsjuk och försöker helt enkelt använda sig utav den gamla hederliga svenska jante-lagen.

Jag tycker att det är grymt kul att läsa din blogg, särskilt eftersom (som du vet) jag själv kommer att flytta till Paris ganska snart så ger det mig en liten inblick i hur livet kan vara där, både positivt och negativt. Över lag ger din blogg mig hopp de dagar jag kan ifrågasätta mitt beslut om att flytta och istället skärper jag till mig och ser fram emot det istället. Så vad jag vill säga är, tack så mycket för en superbra blogg! :)

#22 - - Maria:

Otroligt trist med personer som är missunsamma, allt elakt bottnar alltid någonstans i avundsjuka och sån skit.



Jag gillar din blogg och tycker att du verkar leva ett ganska trevligt och fascinerande liv där borta i Paris, fast jag undrar tre saker bara, hur hamnade du där, kunde du tala bra franska innan du flyttade dit och vart hittar man fantastiska macarons i Paris? :)

#23 - - Ida:

Det här var bland det roligaste jag läst. Ditt svar alltså. Först tänkte jag, orkar du verkligen ens bemöta det här, så gör du det och det blir alldeles fantastiskt. Det här är första gången jag besöker din blogg. Räkna med att jag kommer tillbaka.

#24 - - Christine:

Ida: Haha, ja men jag var ju bara tvungen att besvara den underbart pinsamma kommentaren ;-)

Tack för berömmet och välkommen tillbaka!

Upp