A Night Out in Paris

 
 
Det märks att dagarna blir längre och längre. Klockan är sex och det är fortfarande inte helt mörkt ute. Nu ska jag strax in i duschen för att sedan hitta någonting fint att ta på mig, sedan bär det ut i Paris-natten. Jag ska träffa Linda för ett glas vid åtta och sedan ska vi möta några andra för att gå till Girls Night på La Planche. På torsdagar är det gratis inträde, gratis drinkar och gratis mat för tjejer innan kl 23. Och manlig striptease. Det senare är verkligen underhålling. Gud vad vi skrattar varje gång, haha! Mest ser jag fram emot en rolig kväll med kompisarna.
 
 
Fun stuff | | 18 kommentarer |

High intelligence reading

 
 
Jag är mellan böcker. Ni vet då man precis läst ut en bra bok och frenetiskt letar efter passande lektyr att ersätta den där boken. Jag är sugen på att lusläsa en svensk deckare. Typ Camilla Läckberg. Var är en Pressbyrån när man behöver den? Då hade jag även kunna köpa en påse Dumle att smaska på i helgen (jag har härmed återinfört lördags-godis-regeln). Typiskt att Sverige inte är en närförort till Paris. Det hade gjort mitt liv så mycket lättare.
 
Hur som helst roar jag mig just nu med att läsa om mode i stället för att utöka mitt svenska ordförråd. Nya Glamour får bli mitt sällskap när jag ska iväg till CPAM och köa för att få ett Carte Vitale. Med tanke på hur effektiv och enkel fransmännens byråkratiska system är så lär det ta hela eftermiddagen. Men jag är redo med mina papper. Fransmän ÄLSKAR papper.
 
 
 
This and that | | 11 kommentarer |

New Healthy Life

 
 
För att få lite mer energi och öka kroppsförbränningen tänker jag försöka diciplinera mig själv bättre vad gäller träning och kost. Jag behöver verkligen inte gå ner i vikt, snarare tvärtom, utan jag satsar på styrketräning och promenader framför jogging. Jag vill ha mer muskler och en fylligare kropp. Det här med diet och att helt utesluta t ex kolhydrater tror jag inte alls på utan jag anser att allting är bra för kroppen men i en måttlig mängd. Jag skulle inte kunna leva ett liv där jag förbjuder mig själv att äta eller dricka sådant jag tycker om bara för att det är onyttigt i stora mängder. I stället tror jag att det är bättre att limitera det så man inte stoppar i sig godis eller feta snacks varje dag. Eftersom jag har magkatarr till och från så är det inte bra för mig att äta sådant överhuvudtaget. En banan efter lunchen i stället för en chokladpudding och förmåga att stå emot begäret när godissuget slår på är nog en bra början.
 
Jag behöver få i mig nyttiga fetter, mer protein och vitaminer så till frukost ska jag försöka äta smoothie och knäckemacka, eller gröt. Sedan styrketräning 3 gånger i veckan kompletterat med simning en gång i veckan och promenader.
 
Vad tror ni, kommer jag klara det här mer än två veckor?
 
 
 
Health & Fitness | | 16 kommentarer |
Upp