Sjukling


Stackars lilla Louise har blivit sjuk. :-( Hon var väldigt gnällig och mammig imorse, men vi åkte iafl iväg till Svenska kyrkans barntimmar. Det var ungar i alla åldrar och det var lek och sång. Riktigt trevlig grej det där. Vissa av sångerna har jag själv växt upp med. Det blir en liten nostalgitripp ju. :-) Man kunde dessutom köpa svenskbakade kanelbullar där. Visserligen knappt tinade, men ändå! Nästa vecka ska jag åka dit själv med Louise. Hoppas det kommer gå bra.

Sen märkte vi att Louise var jättevarm så vi bestämde oss för att åka hem. Vi gick förbi en riktigt fin park som heter Parc de Monceau. Jättestor verkar den vara. Tog lite kort utanför som jag ska visa sen.
Väl hemma så visade det sig att Louise hade 39-graders feber. Inte bra det där. Antingen har hon fått det från mig eller från något annat barn. I vilket fall så ligger hon och Helene och vilar nu.

Jag tror att jag ska ta en dusch nu och sen sätta mig och läsa innan det är dags att laga middag. Jag har bestämt att jag ska laga middag idag, pasta carbonara blir det. Snabbt och lätt. ;-)

C'est la vie | |
Upp