Tropikväder och The Hangover


Det är helknasigt väder idag. Hela dagen var det sjukt varmt och soligt, sen blev det molnigt men fortfarande medelhavsvärme. När jag var och hämtade Leo i skolan så började det hällregna. Alltså nu menar jag inte ösregn, utan himlen öppnade sig totalt! Ni vet sådär som det typ bara regnar i filmer, när ett par står i regnet och förklarar sig kärlek för varandra(föresten var det något jag alltid ville vara med om när jag var liten... TV-skadad eller bara hopplös romantiker?). Eller när de ska jaga en mördare, är i djungeln för att hitta rosa diamanter... etc etc.
Tillbaka till verkligheten... Jag och Leo kutade hem och fick ställa oss under tak flera gånger för att det regnade så mycket. Haha! Han tyckte det var jättekul. ;-)

Sen kom åskan och framåt åtta-tiden blev det soligt igen. Nu är det riktigt fuktigt ute. Tropikvärme snackar vi nu. Väggarna och golvet här i källaren är helt fuktiga pga kondesering! Och man riktigt känner fuktigheten i hela huset. Helt sjukt!
Undrar hur det kommer vara i morgon? Det skulle regna och åska då med, men vi får väl se.

Aja bättre än 17 grader och kall blåst iafl. :-)




I morgon blir det att fixa med grejer hemma. Jag måste skriva mitt franska CV och så ska jag städa och stryka klart tvätten. På kvällen blir det bio... vi tänkte se The Hangover. Har hört att den ska vara rolig. Och i Paris finns det ställen där man kan gå på bio för typ 4 euro. I like!

This and that | |
Upp