Belöningen




Jag har åter igen tagit upp mitt clementinberoende nu. Någon som också är fast i träsket?
Brukar komma varje år vid denna tiden. Brukar avverka 3-4 stycken per dag, haha! Sanslöst. Men fasen vad de är goda här nu! Yummie. ;-)

Sitter på donken nu, de har gratis wifi. Men batteriet börjar ta slut och jag ska möta en nyfunnen vän om 30 minuter så jag ska nog ta och dra snart. Vi(läs: jag) bestämde att vi skulle ses på Starbuck's så jag ska dit nu och köpa mig en wrap och en mocha. De förtjänar jag efter denna sugiga helgen! Har haft den tråkigaste helgen på länge och dessutom inte slösat några onödiga pengar. Jag har varit sååå duktig och nu får jag min belöning, hihi.
Det regnar här idag men ni anar inte vad varmt här är! Går med kavaj för tusan. Säkert ca 18 grader har det varit idag... I like!


Tack för alla era frågor föresten, kul! Jag har inte tid att svara på dem just nu men ska ta mig tid att göra det i nästa vecka. Svaren kommer upp asap! Någon som har en fråga så är det bara att ställa den här, still time. :-)
Nu tar batteriet slut any time... och jag har knappt hunnit någonting! Merde.

À bientôt mes amies!


Things I like | |
#1 - - magdalena:

Gillar oxå clementiner :)

#2 - - Robin:

Åh, hann du se utställningen? Den var på den snutten som är precis i början på allén, i höjd med Franklin D Roosevelt måste det bli. Jag tog jättemånga fler bilder annars som du kan få se :)

Jag hade ju för avsikt att fota massor men det blev inte så mycket bilder. Det gör inte så mycket, men om man vill fota så ska man ju passa på innan alla löven är på marken! :D

Lyxigt att ni har varmt. Det är iofs inte alls så kallt här som det var för ett par veckor sen, men det är jävligt grått. Dör av tristess så fort man går utanför dörren.

Åh, vill åka tillbaka så snart som möjligt, men tvivlar på att jag kommer ha råd eller tid innan våren, tidigast :/

#3 - - Karin:

Mums! clementiner rockar!

#4 - - Ellinor:

Jag med. Åh vad gott det är!

#5 - - Karin:

åå vad gott det var länge sen

#6 - - Em.:

haha, jag tror inte 3-4 clementiner stoppar för mig. Är galen i clementiner o all citrusfrukt (borde tillägga att jag är allergisk mot dem också, but I dont mind)

#7 - - Bakfia:

#8 - - Mamma Mu:

Det räcker inte. Jag kan käka upp emot tio stycken per dag :) Lööööve clementiner!

#9 - - Caisa:

Jag brukar också bli beroende av clementiner vi den här tiden på året. Och just nu har jag faktiskt med mig 3 st i väskan :P

#10 - - Erika:

Clementiner är gott =)

#11 - - Lisette:

Haha, jag började faktiskt skratta. Jag sitter nämligen just nu och äter en, samtidigt som jag hittade hit till din blogg :)Så jag kan nog svara ja på den frågan!

#12 - - MammaTessan:

Visst är clementiner goda. Men äta så mycket?

Jag brukar bli sugen runt jul men då kan jag trycka i mig en hel påse på en kväll. Äter inte varjedag vilket garanterat är nyttigare. =)

#13 - - Petra:

Jag älskar också clementiner, men jag har så svårt för att hitta ett ställe som säljer goda clementiner. Brukar alltid få sådana som är äckliga och beska.

#14 - - Jenny:

Jag är precis likadan. Brukar avverka 6-7 stycken direkt efter att jag varit och tränat. Det är precis som med polly, man kan inte bara ta en, haha ;)

#15 - - Louise:

Hahah ja, clementinberoende är nog vad man kan kalla det, när det gäller mig med. Äter lätt 6-7 st om dagen. Ibland mer xD



Men, livet handlar ju om att unna sig, så varför skulle man äta mindre när man tycker det e gott ;)

#16 - - Sessan:

Runt jul blir det en hel del clementiner.

Var värre när man bodde hemma dock.

#17 - - Sissi:

synd att jag är allergisk annars skulle jag nog vara lika beroenda av dom som du :)

#18 - - Anna:

Har samma beroende fast med apelsiner. Blir i snitt 3 om dagen, men såhär års kan det nog komma till pass för kroppen ! ;)

#19 - - SANDRA:

den godaste frukten ^^!

#20 - - Sandra Dermark:

Haha jag är precis likadan. Dom är såå goda nu. Små, tunt skal. Älskar det!!

#21 - - ella:

faktisk förra julen/vintern kunde jag äta 10 mandariner om dagen, crazy... men det är inte så farligt att vara beroende av frukt :)

#22 - - AMELA:

Det kan t o m hända att jag äter flera :) Det är så himla gott ju, bättre än godis ju. KRAM

#23 - - Anonym:

Så gott!

#24 - - Areyanna:

Nice!! Nu blir jag asugen på clementiner!! Yummy! Känner mig lite halvhängig idag så det kanske skulle göra susen=)Klart du är värd en wrap å mocha på Starkbucks! Hoppas du får en fin dag!

#25 - - Shejda:

du är inte ensam om det =) jag kan äta upp till 10 om dagen...de är ju så goooda =)

#26 - - Johanna:

Ohja! Om jag inte kan stoppa mig själv händer det att jag äter 10 clementiner på en kväll. Helgalet! Och man blir ju lagom gul/orange under naglarna också...

#27 - - maya:

haha jag kan inte köpa clementiner...äter upp allihopa på några timmar...

#28 - - Soonja med J:

Men det är gottt! mums..

#29 - - Anonym:

finns det clementiner hemma är det jag som äter upp dom direkt. hur gott som helst!

#30 - - jessica [ myckelite om litemycke ]:

oh yes samma här. kan äta hur många som helt. sjukt gott gott gott! :)

#31 - - Bezzo:

Jag knarkade bokstavligt talat clementiner ett tag, till sist fick jag en reaktion av röda utslag på armarna och de försvann när jag slutade äta av mina clementiner. Nu äter jag dem igen och så ofta jag kan men ändå så det inte blir överkonsumtion..fan vad det är gott :D

#32 - - malinm.se - en smart brunett!:

Gott och fräscht :)

#33 - - nadja:

yummie!

#34 - - emma:

jag äter också några per dag ;P i alla fall minst en

#35 - - Jasmine:

Jag håller med dig. Clementiner är himla gott! ;)

#36 - - Emma:

älska denna underbara citrusfrukt =D

#37 - - ida we:

Jag älskar också clementiner! Äter alltid en till frukosten och äkert fler under dagen :P

#38 - - Heyli:

kan lätt trycka i mig 10 stycken clementiner på en gång jag haha, utan att jag ens tänker på det liksom :p SÅ GOTT!

#39 - - Emmy:

Clementinsäsong <3 Äter lätt sju i rad utan att tänka på det ^^

#40 - - Elvira:

Clementiner är riktigt gott. Fyra om dagen brukar det dock inte bli för mig. Haha :)

#41 - - Bella:

clementiner är så gott :D

#42 - - Andréa:

Jag skulle också äta massor av såna om det inte blev så dyrt.. :)

#43 - - jasmine:

Jag kan äta hur många som helst, det finns inget stop, haha!

#44 - - Melinda:

Jo clementiner är mums! fasst gillar nog satsumas ännu mer:)

#45 - - TheHelena:

3-4? Det är väl ingenting, haha!

När jag såg dem första gången i höst åt jag 12 på en dag, haha. Inte normalt, I know!

#46 - - ANGELICA:

Åt en fyra stycken igår, men sen tog de slut :( Så himla gott! :D

#47 - - TheHelena:

Sv: Yes, det blev det! White chicks. Har inte sett den på några år.

Haha ja 12. Nej ingenting alls :) Rätt märkligt, isn't it?

#48 - - Linda:

clementiner är mumma!

#49 - - Carolyn:

Haha, gissa vad jag satt och käkade på när jag läste dit inlägg. Just det, en clementin.

Kände verkligen igen mig. För mig kom beroendet typ 3 veckor sen och brukar hålla i sig till slutet på januari ungefär.

Det är ju tur att det inte är heroin iaf.

Kram

#50 - - Malin:

Det är ju så gott :-)

#51 - - Sandra:

Jag har precis samma "problem" jag ääälskar clementiner och kan äta upp 20 st på 4-5 dagar! :D

#52 - - BakFia:

åh jag äter fler! sex stycken minst!

#53 - - lisa rydberg:

haha själv kan jag klämma 10st på en dag, inga problem. dom är så fantastiskt goda såhär års!

#54 - - Nina:

Ljuvligt gott med dessa underbara citrusfukter! Jag har stoppat i mig minst 2 kg under de dagar jag nu vart sjuk :) och vad roligt att ditt inlägg hamnade på blogg.se:s första sida! Grattis gums. P&K.

#55 - - Törmä:

3-4 stycken om dagen? Är väl normalt? Kanske lite under normalt för en clementingillande person till och med?

#56 - - mette:

jag :p haha

#57 - - Qb:

oh jag älskar clementin!

#58 - - Johanna:

älska. kan äta hur många som helst!

#59 - - maria:

haha fastnade för ett tag sen! Men är ur det nu :) Har bara hittat "äckliga" celementiner nu :(

#60 - - Caroline:

Vrf äta så många? skulle bli dålig i maggen då...dom e ju så sura!

#61 - - Stea:

ja men eller hur 3-4 stcken är ju typ inget ;P, brukar också äta typ 10 stycken i rad hahah

#62 - - Lara:

Känner verkligen igen mig, när man väl tar en celementin så måste man ta mer och mer. Riktigt gott ere :D

#63 - - emilie:

Svårt att låta bli, dom är ju så galet goda =)

#64 - - Jonna:

haha, jag får också samma beroende vid denna tid på året. Fast jag käkar allt från 5-10 stk om dagen.

#65 - - Erika:

Inte bara du som har ett sånt beroende :P

#66 - - sarah:

Du är inrte ensam om det beroendet. Jag älskar klementiner. Det e så himla gott :)

#67 - - Emma:

Kikar in^^

#68 - - thea:

haha jag är exakt lika dan :P



#69 - - Tess:

Älskar clementiner, men har inte börjat på det än i år. Är nämligen bara "beroende" av dem under jultiden :-D Tycker clementindoft hör julen till.

#70 - - AMRA:

JAG ÄTER OCKSÅ LIKA MÅNGA OM DAGEN :DD

#71 - - Tomas:

Så länge dom inte har några kärnor så käkar jag hela tiden. Klarar inte av kärnor, då blir det bara jobbigt :P

#72 - - Anonym:

Bara tre stycken per dag? Jag äter typ 8 per dag... :S

#73 - - Hanna:

jag är heelt fast, haha ;p

#74 - - Victoria:

Haha, jag brukar också klämma i mig rätt många :).

#75 - - Stefanie:

Mums, gott med clementin! Det svåra är att få de där söta ocg vattniga clementinerna. De torra är äckliga!

#76 - - Linn:

Jaa, finns det hemma så slinker de ner ganska så många om dagen :P haha.

#77 - - Anonym:

det kan inte vara sant, jag lider av samma problem! äter typ 100000000 såna om dagen, det är ju hälsosamt, men inte i så stora mängder!

#78 - - Anonym:

4-5 stycken är ju ingentiiing!!!!!!!!!!! Kan äta minst 8 på en kväll! DOM E SÅ SMÅÅ!

#79 - - sagis:P:

Nu är ju clementinerna så goda den här sesongen så jag proppar nog i mig 10 stycken vissa dagar :$ :P

#80 - - Kim:

Med tanke på att clementiner kostar 8kr/kg så kan man lätt sätta i sig upp emot ett kilo clementiner per dag. Fast sen skulle jag nog inte använda ordet beroende för det då jag vet hur det är att vara tungt beroende av diverse tyngre läkemedel som tramadolhydroklorid och morfin.. Men ja, clementiner är väl något som skulle vara att äta hela dagarna, nyttiga, goda och saftiga, kan det bli bättre? :D

#81 - - e:

jag ÄLSKAR också clementiner :)

#82 - - JUNITJEJ:

Clementiner är verkligen gott!

#83 - - Nathy DeMecho:

Clementiner är ju sjukt gott!

#84 - - sandra:

fånigt, 3-4 clementiner är ju ingenting man kan kalla beroende. 10 om dagen, då snackar man beroende. Eller så tycker man bara väldigt mycket om clementiner.

#85 - - S Guzman:

Tre-fyra clementiner är vad jag äter åt gången :P. Äter jag en vill jag bara ha mer, på en gång!

#86 - - Emelie:

Haha brukar med missbruka denna citrus när det närmar sig vinter:P

#87 - - gotteochvi♥:

FYRA OM DAN?! JAG ÄTER TYP 4 I TIMMEN =)

#88 - - johanna:

Yummy :)

#89 - - Mathilda:

det är så gott! Jag kan trycka i mig 3-4 clementiner på en gång, lätt:O

#90 - - Linnéa:

Absolut! De där små cleentinerna är ju så smarriga!! Man kan inte motstå dem ;)

#91 - - Klara:

Clementiner är sjukt goda, speciellt vid jul. Då smakar de som bäst tycker jag^^

#92 - - Christine:

Ja jag äter hur många som helst nu! Det blir jämt så när vintern börjar komma :D

#93 - - josse:

3-4 clementiner försvinner lätt per dag. Riktigt gott nu när det är kallare :)

#94 - - amsibamsi:

Känner igen mig som fan :) Så himla gott o det blir nästan som avstressande att skala dom små goda clementinerna...

Läs gärna min blogg

ha de

#95 - - evelina:

åh va gott :D

#96 - - kajsa:

jag kan äta hur många clementiner som helst!

#97 - - Elin:

Jag äter uppimot 10 per dag :)

#98 - - Gustav:

clementiner är ju så grymt sura! ;)

#99 - - Lineen - Fashion to use:

är nog också aningen beroende, det roligaste ä att en kompis käkade runt 10 per dag när hon var gravid, blev som ett beroende sen var hennes pojk "solgyllenbrun" när han föddes, såg ut som mulatt lite.. hon blev såklart skitädd men då berättade doktorn att det är pga hennes kost och ja det försvann såklart efter ett tag. hehe.

#100 - - Sara-Louise:

Ja bland det godaste!! :D



Köper inte hem. Tar bara slut med det samma.



Ha en fin kväll

//Sara-Louise

#101 - - Anna:

Citrusfrukter överhuvudtaget är så underbart. Särskilt nu i kyligare tider. Och så luktar dom gott.

#102 - - Camilla:

haha, e du gravid eller? isf e de en flicka:)

#103 - - Linda:

clementiner är bannemej guds gåva! så oerhört gott.

#104 - - Sofie:

Jag är också fast i träsket!

Fast när jag var gravid var det nästan jobbigt, minns en gång då jag åt en hel sån där låda med clementiner på två dagar :P

#105 - - Desirée:

Jag har inte fastnat ännu, men kommer nog göra det. Det hör till julen också att man ska äta citrusfrukter tycker jag. såå gott! :D

#106 - - Ninnie:

Jag är oxå fast!! Även beroende av vinteräpplen!! yummie!! Godnatt :)

#107 - - Josefin:

Nu är jag en sånn där råjobbig människa som gör reklam för min blogg, så det är lika bra att göra det fullt ut! lets get hated



PRIMA FINA BLOGGEN OM LÄCKRA LYXIGA DRINKAR

http://amazingdrinks.blogg.se/

#108 - - Tobias:

Mums jag älskar clementiner :D

#109 - - Lisa:

Jepp, jag är lika beroende som du. 3-5 clementiner per dag....

men det är väl inget illa det, massor vitamin som gör gott för hälsan:D

#110 - - Ayla:

herregud jag äter mer än så haha ett tag när jag var yngre kunde jag äta 10 om dagen, slutade med magont efter en vecka



- so worth it! men nu äter jag mindre.. 8-) haha

#111 - - Robine:

Nej, men 3 applen om dagen :/

#112 - - Liselotte:

Hej, jag älskar clementiner. Så, gött. :-)

#113 - - Anonym:

faeeen vad inthhhressaaant hörru duuuduuuu din muff

#114 - - Frida Stigevik:

har aldrig vart beroende faktiskt! :) fast det är välldans gott!

#115 - - Johanna:

jag är precis likadan! :P finns det några hemma så försvinner dom illa kvickt ^^,

#116 - - Kajsa:

De avverkas en efter en nu.. :D så väääldigt gott är det.

#117 - - emelie:

Hmm. någon om dagen, kanske inte 3-4.. :D

#118 - - ida:

åh, de är verkligen beroendeframkallande!

så himla goda och mysiga, luktar så gott.. så juliga :D

#119 - - Viktoria:

Absolut den godaste frukten den här tiden på året!

Jag tror jag brukar äta cirkus 4 st/per dag jag med!

#120 - - Lydia Tanga:

Håller med dig, de är jätte goda, Hoppas du får en trevlig dag kramis :D

#121 - - Betzy:

Det jag vet om beroende är att det ligger ett ångestladdat tankesätt bakom beteendet. Du verkar dock må bra och inte påverkas negativt av ditt "beroende" så det är bra. Ät på!

#122 - - jennifer:

Jag älskar frukterna! Seriöst, jag kan äta säkert närmre tio stycken /dag vissa dagar. dvs om det är möjligt : )

#123 - - Anonym:

Du är absolut inte ensam....äter ungefär så många jag med! Men de är ju så jäkla goda

#125 - - Patricia:

Jag med! speciellt nu när min mormor (som precis kom hem från vårt hemland Kroatien) hade med sig en STOOOOR påse med nyplockade clementiner från vår egen trädgård där nere :) mumma!

#126 - - Kristin:

Clementiner is the shit!!!!



Tänkte också tipsa dig om en liten tävling jag har i min blogg, du kan vinna ett par valfria örhängen samt en ring från webbshoppen TalkingClothes.se! Om du klickar på länken nedan kommer du direkt till tävlingsinlägget där du hittar ALL information:



http://liddie.blogg.se/2009/november/contest.html#comment



Kram! :)

#128 - - Elin:

bara 3-4? hehe jag äter ungefär 5-6 st om dagen.. :) Det är så gott!!



#129 - - YVONNES:

mm älskar clementiner

#130 - - cic:

Hah! När jag och min bror väl sätter igång kan det gå åt dryg ett kilo... Nästan iallafall!



Modigt förresten att du flyttat utomlands! Jag skulle också vilja flytta till Paris. Gillar Frankrike väldigt mycket.

#131 - - Fotograf Annie:

Jag är också beroende av mandaruner och sån't nu ;) Fast jag äter väl mellan fyra och sju stycken om dagen ;) Mumsigt!

#132 - - Jeffe:

Hahah vad mesigt! Jag trycker LÄTT i mig 10 per dag! Amen.

#133 - - Nathalie:

Clementiner kan man inte få nog av :)

#134 - - ssnoddas:

Har faktiskt hänt att jag råkat äta upp alla clementiner,så damn gott ju <3

Brukar typ äta 6-7 men försöker ligga runt 4 för annars räcker de ju inte till dom andra,haha ;)

#135 - - iDdLA:

jag brukar äta kanske 6-8 ibland per dag :O

sen får jag mag ont :(

#136 - - Molly Medusa:

om clementiner inte vill ätas , så ska dem inte göra sig själva så förbaskat, äckligt, sursött goda!

#137 - - Rozi:

Ja clementiner är en drog..det är så gott.. men det e ju nyttigt så vadå? sakadar inte :P

#138 - - Ingrid:

Igår åt jag mer än 1 kg clementiner.. sen mådde jag inte bra vill jag lova, men det var värt det ;)

#139 - - Sofia [gaspedal.blogg.se]:

jag kan lätt äta 4 clementiner om dagen jag med, helst fler :)

#140 - - mel:

Gud ja, jag kan till och med äta flera :) <33

#141 - - Linda:

clementiner är sååååå gott. Är såhär års alltid fast i träsket.

Har dock inte börjat med det rena missbruket än - kommer runt lucia - då är jag obotbar :D



KRAM

#142 - - valentina:

Clementiner är så otroligt goda att jag tar lätt fler än 4 om dagen. Clementinberoendet har börat

wohoooo

#143 - - Sandra:

Jag känner verkligen igen mig. Fyra st är ingen match!! När vi däremot är uppe i en påse så kan va börja snacka hehe

#144 - - malin:

Ja jag är med FAST!

haha..

Har en skål i köket och en i vardagsrummet!

Är så så gott att sitta i gotta på!! <3 clementiner!

#145 - - Ullis:

Jag kan oxå äta hur många clementiner som helst.. Dom e ju såååå goda!!

#146 - - Klara / Shumpizen:

Har mamma köpt clementiner till min lillebror att ha med sig så har han bara en kvar när han ska iväg.

Upp