Hur man äter en Fondant au chocolat









Fyra av typ tio bilder som Christophe tog på mig under denna dessertupplevelsen. Haha, han är en riktig paparazzi min man! ;-) Detta var på vår semester i byn Giens i södra Frankrike.


Nu när jag flyttat från Paris tillbaka till Sverige så tänker ni Frankrike-knarkare säkert, "Men åh, vad trist, vad händer med Paris-bloggen?". Men grejen är ju den att Paris finns hela tiden där i mina tankar och i mitt hjärta. Jag har ju även min kärlek kvar i Paris vilket gör att jag kommer åka dit så fort jag har råd, tid och möjlighet. Så misströsta ej, Paris kommer fortfarande synas i bloggen. Men som ni kanske sett så har jag ändrat texten eftersom jag ju nu inte bor i Paris längre. Jag valde att fortsätta med denna bloggen, jag orkar inte byta igen.

Jag har lagt till en ny kategori eftersom att jag då och då tänkte dela med mig av saker jag saknar från Baguettelandet. Mat, händelser, platser, ställen etc. Vad tror ni? Bra va?

Först ut?

Fondant au chocolat. En chokladbakelse med lös varm choklad i mitten som rinner fram när man bryter den med skeden. SÅ GOTT. Det är inte lika sött som en kladdkaka och blir därför inte så mäktigt att äta.



Things I like | |
#1 - - Lorena:

men TACK! =)



mumsiga bilder du lagt upp=)

#2 - - Tobias:

Jag bor precis vid Champ du mars, eiffeltornet alltså :) vid metron ecole militaire.. hehe



funtar på buss till operan.. ligger den precis vid metron som heter opéran? =)



tack för parisguiden, ska spana in den! något bra område med bra restauranger?

#3 - - Ellinor:

Oh, det ser ljuvligt gott ut. Vart hittar man den bästa sådana i Paris mån tro?

Kram

#4 - - It's Emmi:

Åh, jag skulle vilja åka till Frankrike, måste vara magiskt där :D

#5 - - Filippa:

Heeej. Hittade nyss hit.. eller ja, förra veckan. Har precis som du en enorm plats för Paris i mitt hjärta och det går faktiskt inte en dag utan att jag tänker på denna fantastiska stad. Flyttade dit för ett år sedan och bodde där till januari. Nu ska jag tillbaka igen i september i tio dagar och gissa om jag längtar. Gaaah. Kul att titta igenom arkivet och drömma sig tillbaka och känna igen :)

#6 - - Samantha:

Jäklar, det lät gott! Hur fasiken har jag kunnat missa det här! Fondant au chocolat... lägger på minnet



Jag köpte croissant idag.. På 7/11. Inte riktigt samma sak..



Ah nej, de där ballerinaskorna är inte så billiga. Jag har beslutat att inte köpa:D Väntar på något bättre;)

Upp