Dag 2: Min första kärlek





Detta blev svårt för jag har svårt att ens själv veta vem som var min första kärlek. Och menar man den där första killen man blev kär i, första pojkvännen eller den första riktiga kärleken?
Därför tänker jag berätta om två första kärlekar. En hemlig och en riktig.


Den första förälskelsen var i högstadiet. Men det var ingen besvarad kärlek, utan mest på avstånd. Jag var den mesiga och spinkiga tjejen som killarna inte direkt slogs om. Jag minns en kille jag var kär i, i smyg. Kenny hette han och var blond, lite sådär cool men ändå snäll och jag tyckte att han var SKITSNYGG. 13 år och olyckligt kär i en kille som såklart bara var ihop med de populära tjejerna. Jag hade skrivit hans namn minns jag under mitt skrivbord. I ♥ Kenny, stod det med stora bokstäver i någon tuschpenna som var totalt vattenfast. Det satt kvar tills jag var 17 år och bytte rum. Haha, mina vänner kan reta mig för det än idag!

Med hjälp av tandställning, bättre självförtroende och mer skinn på näsan(och benen), så ändrades allt i gymnasiet. Det var killarna började slåss om mig ;-)


Min första riktiga kärlek, efter några pojkvänner i den senare tonåren, träffade jag när jag var 20 år. Det var den första killen jag älskade och vi var ett par i 3,5 år. När det tog slut mådde jag skit. Jag låg och grät till fem på morgonen och gick ner 4-5 kilo på bara några veckor. Det tog nog 7-8 månader innan jag kom över honom helt. Jag trodde ju att han var min stora kärlek och att vi var ämnade för varandra.

Han är en otroligt fin människa och vi var lyckliga under en lång tid. Det var ju inte bara ett förhållande som tog slut utan även en fin vänskap med min bästa vän. Men när man är FÖR olika och inte vill samma saker i livet så fungerar det inte i längden.


Nu vet jag ju att det var det bästa som kunde hända för jag hade troligtvis aldrig åkt till Paris annars. Och året i Paris var det bästa, jobbigaste, roligaste och mest spännande året i mitt liv. Det har varit otroligt självutvecklande, lärorikt och utmanande. Alla minnen, alla människor jag träffat.



C'est moi | |
#1 - - b:

Fantastiskt! Alla händelser i livet blir till nya saker . . . Tänk om du aldrig åkt till Paris, vad hade hänt då



Tänk om man skulle kunna få flera versioner av sitt liv på en dvd i julklapp. Vilken överraskning det hade kunna bli :)



Upp