En dag ska jag också gifta mig



På båten till Krokholmen. Jag var nog gladare än jag ser ut att vara på bilden.


Så kom vi fram och de hade en fin liten cermoni vid vattnet.


De hade skrivit en fyndig beskrivning på alla gästerna. Jag var tydligen "den som marknadsför Paris genom sin blogg och är kär i C" ;) Bröllopstårtan var typ den godaste tårtan jag någonsin ätit!


De bästa vännerna från Malmö höll tal i form av en ramsa som beskrev bruden.

Jag har ju glömt berätta om bröllopet jag var på förra helgen! Det var en av mina äldsta vänner(sedan mer än 10 år tillbaka) som gifte sig med sin Martin. Bröllopet ägde rum i Stockholms skärgård och det var en blandad kompott av skåningar, stockholmare och så några utlänningar.

Det hölls så fina tal med, brudens mors tal gav mig tårar i ögonen. Nu vill jag gifta mig jag med! C tyckte det var lite oroväckande när jag sa det lite för energiskt. Med full förståelse. Vilken press liksom. Langa fram ringen... annars. Ungefär.

Men en dag vill jag också gifta mig. Minsann. Tur att killen vill det med. En dag. Var sak har sin tid. Man ska ju ha RÅD med bröllopet med. Och med en wedding planner, haha.


Schweden | |
#1 - - Sofia:

Bröllopet vi var på var också fantastiskt! Fick bilderna i går och grät en skvätt över lyckan de utstrålar! Underbart.

#2 - - mikael:

Klart du ska gifta dig! Det är fantastiskt kul!

Nackdelen är väl kostnaden men vi har aldrig ångrat oss. Det är värt alla pengar.

Ett standardbröllop i Sverige kostar drygt 100 000

Vi gjorde massor själva som att laga mat, fixa egna inbjudningskort m.m. och ändå gick det på dryga 70 000 kr



Ni kommer bli ett vackert par

#3 - - Ida:

Åh det är alltid så kul med bröllop!!

#4 - - mikael:

Vi kommer nog hänga en del i Marais som du tipsade om



#5 - - Amanda:

Åh bröllop är så mysigt, vill också gifta mig snart! =)

#6 - - Karin:

Ah gud vilken fin brollopsklanning hon hade! skulle garna vilja ha en liknande nar jag gifter mig en dag :) eller kanske borde saga OM jag gifter mig, killen ar namligen inget for giftermal... Suck, jag som alskar allt som har med det att gora!



Jaja, du far vara glad att du hittat en kille som vill gifta sig haha!

#7 - - Nina:

Vackert brudpar! Visst är det härligt att gå på bröllop :)

Vill du gifta dig i Sverige eller Frankrike? ;)

Upp