Let's go shopping in the village












I östra Paris, strax innan Disney Resort Paris, ligger outleten La Vallée Village. Det är som en perfekt liten shoppingby med söta små hus och mysig atmosfär. Här hittar man de flesta märken, allt från lyx som Givenchy till lite "billigare" som Ralph Lauren. Sportbutiker som Nike och Puma varvas med franskt "hippt" mode som Zadig&Voltaire, Comptior des cotonniers och Maje. I shoppingbyn ligger även caféer och t ex Maison de chocolat, som är en av Frankrikes största konfektyrbutiker av choklad.

För att ta sig dit tar man RER A (tågen som går ut till Paris förorter) mot till Val d'Europe (slutdestination på tåget är Marne de Vallée - Disneyland). Tur/retur (man får två biljetter som kan användas när som helst tills de blir stämplade) kostar ca 12 euro.

Paris Tips | |
#1 - - Ellinor:

Visst är det mysigt där! Undrar just hur stort inflytande "grannbyn" haft på husdesignen ;)

Kram

#2 - - Nina:

Såg mysigt ut :) och vilket väder ni verkar ha, avvis! :)

Kram Nina.

#3 - - Lina S:

Härligt!

#4 - - Sanna:

Vilka härliga bilder =)

#5 - - Jenny:

Jag önskar att jag visste det när jag bodde i Parran! Nästa gång...

#6 - - Rövarmamman:

Fina bilder!



Precis som lilla Barkarby outlet, fast butikerna går inte o jämföra ;)



Måste absolut besöka den outleten nästa gången vi besöker Paris!:)



Hoppas du får en fin helg!Kram

#7 - - Helena:

Jag ska till Paris med min familj om en vecka och vi tänkte ta en sväng förbi la vallee village! :) är det väldigt dyrt där? vilket är ditt bästa köp där? :)

Svar: Jag köpte Calvin Klein-trosor där för samma pris (ja ok, nästan) som H&M. Sedan en pyjamas från Ralph Lauren som inte heller var särskilt dyr (kanske runt 30-35 euro för ett par shorts och ett linne). Beror ju på vilket märke det är och vad man köper :) Vissa saker är dyra, andra inte.
Christine&Paris

Upp