Mi casa es su casa

 
 
 
Här kommer ett litet tips som främst riktar sig till er som bor i Frankrike/Paris. Eller så kanske ni ska åka till Paris på semester snart och älskar inredning? Personligen tycker jag att det är svårt att hitta inredningbutiker i Paris som har trendiga prylar till ett bra pris, men så sprang jag på en inredningsbutik som jag blev alldeles förälskad i. De har massor med fina saker och det är dessutom väldigt billigt.
 
Den heter Casa och finns tydligen överallt i Paris samt i de flesta städer i Frankrike. Just den jag var på ligger på 92 rue Saint Lazare. Närmsta metro är St Lazare, ta sortie rue d'Amsterdam (nu sitter mina vänner och skakar på huvudet åt hur tusan jag kan komma ihåg exakt uppgång, haha) så kommer du rätt.
 
 
 
Inspiration | |
#1 - - Anna:

Minns att jag shoppade en del där, samt på Pier Import och Habiat. Finns de kvar?

Svar: Pier Import känner jag inte till, har aldrig sett det! Men Habitat finns kvar, det är ju en ganska stor kedja som ligger lite överallt i stan :)
Christine&Paris

#2 - - Karin:

Vilken härlig inredningsbutik! Får nog köra till Paris snart igen och denna gång handla lite till hemmet. Såg denna eiffeltornslampa http://kanal5.se/web/guest/fridafahrman/arkiv/-/blogs/tank-att-tanda-eiffeltornet-varje-dag/2448435?_33_redirect=%2Fweb%2Fguest%2Ffridafahrman%2Farkiv%2F-%2Fblogs%2Farchive%2F2011%2F05 på Frida Fahrmans blogg för ett tag sen. Har drömt om den sen dess. Speciellt eftersom jag blev friad till en natt under tornet :) en fråga, känner du igen butiken? Eller har du sett något liknande någonstans? Ha en fin fredagskväll!
/Karin

Svar: Nej jag vet inte var man kan hitta en sådan, men det borde finnas likande i alla de små inredningsbutikerna i stan :) Trevlig helg!
Christine&Paris

Upp