From Paris to Biarritz

 
Biarritz tågstation i gryningen.
 
 
När jag och C åkte till Biarritz tog vi tåget och resan tog ca 5,5 timme. Det går flyg också men med resan till flygplatsen och tiden man måste vänta där så tar resan nästan lika lång tid som med tåg. Nu är ju inte jag något fan av tågresor så jag föredrar alltid flyget framför tåget, men med TGV går det snabbt och smidigt. Har man bara en bra bok (jag glömde min i Paris så jag höll på att dö av tristess på vägen hem...), en dator med lite filmer, kortlek, jobb att ta igen eller en bunt tidningar så går tiden snabbt. Bokar man långt i förväg blir det nästan lika billigt att åka 1 klass vilket är att föredra.
 
Paris har sex tågstationer och vilken du åker från beror på var i Frankrike (eller Europa) du ska. När man åker till sydvästra Frankrike är det oftast Gare Montparnasse man åker från.
 
För information om tåg kan ni kika på SNCF.fr.
 
 
 
Travels | |
#1 - - I N S P I R E M E ♥:

Oj - 5.5 h, inte illa du! Men som sagt kan ju vara rätt mysigt om man har något att sysselsätta sig med under tiden :)

Upp