I need you guys!

 
Storhandlade i tisdags men ändå känns det som att jag inte har någonting att laga till middag...
 
Jag vet inte vad mitt problem är just nu men jag är fruktansvärt oinspirerad vad gäller matlagning. Ikväll kommer två kompisar på middag och jag har ingen aning om vad jag ska laga till middag. Det är oftast min starka sida men det enda jag kan komma på är pastarätter och det ska jag INTE laga eftersom vi åt det till middag igår.
Det jag har hemma är det på bilden plus köttfärs, parmaskinka, vanlig kokt skinka, zucchini, ris, buljong, bacon...
 
Så mina fina läsare. Jag vänder mig till er. Kan ni inte hjälpa mig med lite idéer och inspiration? Ni behöver inte skriva ut hela recept för jag går ändå aldrig exakt efter dem. En kort beskrivning med de viktigaste ingredienserna räcker. Eller en länk till ert favoritrecept på nätet kanske?
 
Jag BEHÖVER er nu!
 
 
 
In the kitchen | |
#1 - - Maria:

Fylld ostgratinerad zuccini med ris o tzatziki till! Superlätt o gott!

Svar: Fylld ostgratinerad? Vad fyller man den med då? ;)
Christine&Paris

#2 - - Elin Löwstedt:

Om du har tid till att köpa eller kanske ändå har hemma så skulle jag göra järpar av köttfärsen och i smeten ha i riven ost. Parmesan eller västerbotten eller någon annat smakrik. Sen ris till det samt någon sås med exempelvis tomater. Och så kanske zucchini som du rubbar in i vitlök och grillar/steker i skivor.

Hoppas det går bra! :-)

#3 - - Anonym:

Fajitas och guacamole? Kolla Jamie Oliver punkt com?

#4 - - Maria:

Man gröper ur zucchinin och hackar innanmätet, sen hackar du lök, vitlök, tomater, buljongtärning, kryddor och fräser ihop allt i stekpannan. Förväll zucchinin lite, lägg dem i en form, lägg i röran, strö över riven ost och så in i ugnen tills de har fått färg. :)

#5 - - Maja:

Nu är jag nog lite försent ute men jag länkar lite ändå. :)
Här är tre favoriter:

http://arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14731

http://arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15229

http://arla.se/Default.aspx?id=17653&RecipeID=14868

#6 - - Jenny:

Jag hoppas du hittade något gott att laga! Nu när jag har ett eget kök igen kommer jag blogga mer recept, om du gillar sådant. Jag har ett inlägg planerat redan till i morgon! :) En nyfiken fråga bara, vad är det som heter "Salle de Bains"? Ost?

Upp