Svenska kodat av en fransman

 
 
Igår fick jag ett sms av Natalie. Jag förstod ingenting av det. Hade det blivit en bugg på vägen? Var det ett kodat hemligt meddelande? Hade hon bett en bebis skriva det? Nej det visade sig att hennes franska vän svarade åt henne eftersom hon hade händerna fulla med annat. Han tolkade inte det hon sa åt honom att skriva helt rätt, hehe.
 
Det avkodade meddelandet:
 
"Jag tar gärna ett glas. Vi behöver ju inte ses så sent. Kanske klockan nio?"
 
Gud vad jag skrattade när jag hörde när hon berättade det! Om man är uppmärksam ser man faktiskt att det är just en fransman som skrivit sms:et. Ni som bor/bott i Frankrike kanske ser det?
 
Nu ska jag ut för en fika med Sofia. Vi har inte haft tid att ses på ett par veckor så det ska bli kul att ta igen lite över en kaffe (och kaka?).
 
 
 
This and that | |
#1 - - Elaine:

Haha skulle också skrattat om jag fick ett sånt sms och sen fick höra historien bakom :)

Svar: Ja det var riktigt roligt ;)
Christine&Paris

#2 - - Louise:

Hahaha, GUD vad roligt! Det måste jag testa med en av mina italienska vänner här i Milano. Kan ju inte bli annat än succé! :)

Svar: Antagligen! ;)
Christine&Paris

#3 - - JUNITJEJ:

Ha, ha! Så sött!

#4 - - annasarah:

hahah så roligt! dagens skratt! :-) Kram

Svar: ;)
Christine&Paris

#5 - - Emma:

kan huë var ju bäst!

Svar: Haha, ja!
Christine&Paris

#6 - - Carolina:

Haha!! Fransmän och svenska är faktiskt ganska kul! Nu när min kille håller på att lära sig svenska så har han fått för sig att man säger "en lite grann" istället för "lite"... xD

Svar: Jo men det är som när min kille säger "jag pratar svenska väldigt mycket". Han vill liksom säga att han pratar väldigt bra (ironiskt), men det blir fel varje gång. Haha!
Christine&Paris

#7 - - Sofia:

Haha ja varför inte!

#8 - - Josefine Anerland:

HAhaha gud så roligt!

Upp