Evening Shopping

 
 
På torsdagar har butikerna i Paris öppet lite längre än övriga dagar. Det kallas för nocturne och innebär att det är kvällsöppet. Nästan överallt kan man shoppa till nio, halv tio. Trötta och stressade parisare trängs med turister för att handla allt det där som inte hinns med övriga dagar i veckan. För på lördagar sätter inte en vettig parisbo sin fot i centrum. Själv gick jag på jakt efter en så billig klänning som möjligt efter jobbet. Jag kom nämligen på förra helgen att vi ska på bröllop på lördag (ja jag vet, ännu ett bröllop) och tänkte att jag kanske kunde hitta någonting lite mer vintervänligt än de tunna axelbandsklänningarna jag har i garderoben. Tyvärr hittade jag ingenting, men kom ut därifrån med en tröja. Den är riktigt fin och mysig. Jag får rota fram en passade klänning ur garderoben.
 
Jag gick till gymet i morse innan jobbet och är fruktansvärt trött efter att ha varit vaken sedan kl 6. På vägen hem var det en jäkla bordel på metron dessutom, men jag tänker inte dra den historien nu. Det är värt ett eget inlägg. Nu har jag precis ätit middag (här skrev jag först frukost vilket bevisar exakt hur trött jag är) och tänkte gå och lägga mig. Ja ni hör så spännande min vecka är!
 
 
 
Paris Tips, Shops in Paris | |
#1 - - Ellinor:

Kan tänka mig att det dessutom börjar bli extra mycket folk på stan nu i och med den annalkande julen. Måste verkligen ta tag i julklappsplaneringen, fortsätter liksom att bara skjuta den på framtiden...
Hoppas att du får en fin fredag och helg!
Kram

#2 - - Sandra SG:

vilken fin bild!

Svar: Tack :)
Christine&Paris

#4 - - aina [fotoblogg]:

Fin bild :D

#5 - - Trees, mamma i London:

Vad roligt :) Mysigast på kvällen!
I London är allt också öppet längre på torsdagar! :)

Svar: Ja, absolut! Åh, Londonshopping... den bästa!
Christine&Paris

#6 - - Sofia:

Mysigt det verkar :-)

#7 - - Anita :

Men så myysigt :D

#8 - - Elin:

åh va kul att få shoppa i paris!

#9 - - Sara:

så fint :)

#10 - - jennie pluggar i los angeles:

OH så vackert:D!!!

#11 - - Elsa Winge:

Gud så mysigt! Gå in på min blogg för att se Victoria's Secret Fashion Show 2013 som sändes i USA igårkväll!

#12 - - Minna:

Varför har inte butikerna kvällsöppet i Sverige också? :P

#13 - - Beatrice:

Shoppa i Paris är ju drömmen :)

#14 - - Michelle Gawronska:

Mysigt!

#15 - - classica.blogg.se:

Kvälls shopping skulle vara trevligt om de fanns här i Sverige också.

#16 - - Amanda Niclasson:

Fin bild, verkligen! :)

#17 - - NEEMEES.COM:

ser mysigt ut. hoppas du shoppade mycket

#18 - - Johana Duggin:

Intresserad av träning & motivation?
Och självklart lite mer :)

Kika in lite snabbt hos mig då!
kram

#19 - - Nalliiz:

Jätte fin bild! :)
Älskar din blogg!

#20 - - M:

Fin blogg :)

#21 - - Emma Grann - Pluggar till FOTOGRAF:

Fint!

#22 - - Elin Brolin | Foto och mode:

Jätte fin blogg, och mysig bild!
Hoppas det blir ett fint bröllop :)

#23 - - Anita :

Myys :D

#24 - - Elina:

Mysigt! :)

#25 - - Ida:

mysigt!

#26 - - Jessika:

Va konstigt det lät att det är ovanligt att butikerna har öppet till nio/halv tio, i PARIS dessutom, med tanke på att här i Sverige så är de flesta butikerna öppna till 9/10 xD

Svar: Ja tänka sig!
Christine&Paris

#27 - - Bohemhoe:

Va bra att de har öppet längre då!

#28 - - Thea:

Åh vad kul! Verkar underbart!

#29 - - LORISSA LOVEBOMB:

jag är också dyyyyngtrött!

#30 - - lillemor:

Fina bilder

#31 - - Pia:

Härlig Pariskänsla. :)

#32 - - Paulina Holmberg:

såååå fint :D

#33 - - ∞NORA∞:

Fin blogg!

#34 - - rememberthiis.blogg.se:

:DD

#35 - - Sandra Stjerneus Olsson:

åhh vad mysigt, vill också till paris!

#36 - - Anonym:

Vilken snygg bild :)

Svar: Tack!
Christine&Paris

#37 - - Chaterine:

Åh, drömmen att shoppa loss i Paris!

Svar: Ja har man pengar så är det det, haha!
Christine&Paris

#38 - - snie.blogg.se:

oh så trevligt!

#39 - - Amilia:

fin Bild! :)

Svar: Tack!
Christine&Paris

#40 - - c:

ohh this is such a nice photo makes me want to visit paris someday :)

#41 - - Elin:

Shit vilken fin bild!!

Svar: Tack så mycket :)
Christine&Paris

#42 - - filippa olofsson:

Hej!
Jag har en liten tävling på min blogg där man kan vinna ett mobilskal från caseapp.se som man själv designat. Du kan ju kika om du känner dig intresserad: http://filippao.se/2013/december/vinn-300kr-pa-caseappse.html#comment

Ber om ursäkt om du inte gillar reklam, kram! :)

#43 - - Johanna - A dream as a model ♥:

mysigt :D

#44 - - Hanna Karlsson:

Mysigt med kvällsshopping!

Svar: Ja det kan det faktiskt vara :)
Christine&Paris

#45 - - Emma Mattsson:

åh gu va mysigt!

#46 - - J':

FIn bild!

Svar: Tack så mycket :)
Christine&Paris

#47 - - annsoh:

Hej! nu har jag kört igång dagens blogg! skulle vara jätte kul om du ville vara med! :) kram! http://annsoh.blogg.se/2013/december/dagens-blogg-avslutad-anmal-dig-igen-3.html#comment

#48 - - Rebecca Jöre:

Åh, Paris!

#49 - - Alexis:

Saknar Paris, avis på dig som är där!

Svar: Du får spara ihop till en flygbiljett då :)
Christine&Paris

#50 - - Camilla:

Har aldrig varit i Paris börjar tro att det är något att försöka åka till med mannen utan barnen!

Svar: Ja, Paris är tyvärr ingen barnvänlig stad. Fast det beror ju såklart på hur stora de är. Tror det kan vara kul när de är i tonåren, eller när de är små och får gå på Disneyland. Fast jag tycker absolut du ska ta dig hit med mannen för en romantisk weekend :)
Christine&Paris

#51 - - Ida Nilsson:

Vackert! Och så hurtig du är! Önskar jag kunde vara likadan ;)

Svar: Haha! Ja, jag var ganska stolt faktiskt ;)
Christine&Paris

#52 - - Bohista - diy, artiklar, yoga och livsstil:

Vad skönt med kvällsöppet, måste vara en speciell känsla :) speciellt i Paris!

Svar: Ja, kanske för en turist men för mig är det tyvärr inget speciellt längre. Man blir lite blasé efter ett tag, tyvärr :)
Christine&Paris

#53 - - Mikaela Lillefot:

åh jag vill åka till Paris!

Svar: Det är ju bara en flygtur bort :)
Christine&Paris

#54 - - ♣ Ida - Hon som föddes med LKG:

mysigt med kvällsöppet :)

~ bloggen bara växer och växer, gör som flera andra och följ min resa till alperna som startar idag!
nattstad.se/idahtt ~

Upp