Miss Kõ - Paris

 
 
För en dryg vecka sedan testade jag och några vänner en ganska nyöppnad asiatisk restaurang här i Paris. Den är ritad av Philippe Starck, en av Frankrikes mest berömda designers, och inredningen är minst sagt spektakulär. Varma färger och coola detaljer, men jag gillade inte de vita borden. Jag tyckte det förstörde lite.
 
Maten då? Ja ni, det var väl värt pengarna kan jag lova er. Gott, innovativt och smakfull. En välfylld meny med allt möjligt att välja mellan. Jag tog sushi med mango... grymt gott! Dessutom är det ganska humana priser, vilket det annars inte brukar vara i det området och på den typen av restauranger.
Jag kommer definitivt gå tillbaka dit igen.
 
 
Miss Kõ, 49-51 avenue George V (Metro: George V, den ligger precis nedanför LV-butiken på avenue des Champs Elysées)
 
Ps. På hemsidan kan ni se en meny på engelska under "restaurant -> la carte"!
Det kan vara bra att boka i alla fall en vecka i förväg om man är ett stort gäng
 
 
 
Restaurants/Bars/Cafes in Paris | |
#1 - - Marie Bergman:

Åhh sushi med mango!! :D Fy vad gott!

#2 - - tyraelvira.blogg.se:

vilket ställe!! och så god sushin såg ut!

#3 - - basebollivet.blogg.se:

Den där sushin hade jag kunnat vänta i en vecka på att äta ;) Ser gudomligt ut! Och restaurangen verkar väldigt mysig och fin den med.

#4 - - Thea:

Fin blogg :)

#5 - - Solli:

Tack för tipset! Måste testa nästa gång jag är i Paris :-)

Kram!

#6 - - Matilda Wikblom:

åh låter så gott!

#7 - - Sara Ekman:

Gott :)

Upp