Dresscode

 
 
bröllopet jag var på sist var det som sagt smoking som klädkod för middagen. I Frankrike är man lite mer avslappnad när det gäller bröllop och vilka färger man får bära, än vad det verkar vara i Sverige. Det här med att man inte får bära rött eller svart på bröllop är egentligen ganska förlegat. Varenda bröllop jag varit på här i Frankrike, har folk burit både rött och svart. Jag såg någon ge en negativ kommentar på någons Instagram att tärnorna inte borde burit rött. Herregud, vad folk ska lägga sig i andras angelägenheter i Sverige!
 
Hur som helst. Trots lite smått panik över att gå på ett lyxigt aristokratbröllop, så var det ganska roligt ändå att klä upp sig till tänderna. Jag menar, hur ofta får man egentligen klä sig såhär när det vankas fest? Alla kvinnorna var riktigt vackra!
 
Klänning från H&M, skorna är ett garderobsfynd, skärpet är nog köpt på någon resa och sjalen är ny från Mango.
 
 
Fun stuff, Outfits | |
#1 - - amanda:

jättevacker klänning!!

Svar: Tack ska du ha!
Christine&Paris

#2 - - simone:

snyggt!

Svar: Tack tack :)
Christine&Paris

#3 - - annelie:

Wow vilken snygg klänning, den klär dej verkligen! Jag går själv i klänningfunderingar då min syster gifter sej i januari och jag ska vara tärna! Gud vad roligt!

Svar: Tack snälla :) Åh kul! Jag längtar tills min syster ska gifta dig. Synd att hon är så mycket yngre än mig(hon är 22 år), lär dröja..
Christine&Paris

#4 - - Cassandra:

Så löjligt att de kommenterade att tärnor inte ska bära rött, hallå det är väl för tusan brudparet som har sagt att de ska ha rött. Vill själv ha rött tema när jag gifter mig :) dessutom sa nyhtesmorgons vett och etikettexpert att det vara var löjligt att inte bära rött på bröllop :) Snygg klänning, klart man ska få ha vilken färg man vill! :)

Svar: Ja, men du vet hur det är på instagram och bloggar i Sverige. Folk har gärna åsikter om både det ena och det andra som inte rör dem. Bakom en datorskärm då vill säga ;)
Christine&Paris

#5 - - Sofia :

Snygg klänning :)

Svar: Tack :)
Christine&Paris

Upp