Away from that everyday life

 
 
Bara fyra dagar kvar nu, sedan åker jag till London. Gud vad jag längtar! Saknar min syster och Janneke. Det ska bli så kul att hänga med dem i fyra dagar. Jag behöver sådana här getaways denna tiden på året, annars blir jag deppig. För ska jag vara ärlig känner jag mig inte supermotiverad av det här mörkret. Det blir svårare och svårare att komma upp på morgonen. Då är en weekend på bortaplan en perfekt humörhöjare. Bara att få komma bort från vardagens tråkiga rutiner och ta igen lite tid med familj eller vänner som man inte träffar så ofta. Även om det bara är några dagar gör det verkligen skillnad. Nya intryck ger ny energi. Sedan tycker jag ju väldigt mycket om att resa också. Det ger mig lyckokänslor.
 
Nu sitter jag på ett försenat tåg till jobbet. Jag måste säga att lokaltrafiken i Malmö och Öresundstågen är under all kritik. Det är ju förseningar och inställd trafik hela tiden! Fast jag är glad att det inte är som på RER B och metrolinje 13 i Paris. Jag slipper stå som en packad sill och sniffa i någons armhåla. 
 
 
Travels | |
#1 - - Anonym:

Är också som dig som behöver komma iväg några dagar då och då för att få ny energi. För två veckor sedan åkte jag till en kompis i Malmö till exempel ;)

#2 - - Frida:

Åh men vad roligt, var i London i maj 2013 och jag blev förälskad i staden :)
Tänkte passa på att tipsa om en tävling som kommer upp på min blogg senare idag. Titta gärna in och se om du vill vara med :)

#3 - - teruko:

Tror vi är många många som känner som du och därför tar små pauser via resor så ofta vi kan. Dock tror jag också att det, om inte annat så av försörjningsskäl och chans till ro i själen, är av godo om man kan finna lugn och glädje även i vardagen och allt som hör dit. Har man inte ett yrke som innebär nya upplevelser och platser hela tiden blir det ju jobbigt att ständigt längta bort.
Hoppas du får en härlig resa! London är fint, men Paris vinner... ;-)

#4 - - Anonym:

Hej Christine! Hoppas att allting är bra med dig! Tänkte att jag vill skicka iväg ett par rader till dig, nu så jag äntligen bokat en resa till Paris! Ett resemål jag haft siktet inställt på länge nu... har nog alltid haft lite av en "romantisk dröm" om Paris, och jag förstår såklart att allt inte är som på film, men jag är ändå så exhalterad!
Jag kommer flyga från Indonesien, och har lyckats hitta en biljett som ger mig exakt 3 dygn...så, min fråga till dig kan du säkert redan lista ut...VAD bör jag klämma in under dessa tre dagar, och vad får jag helt enkelt inte missa?
Jag kommer såklart att gå igenom din blgog och läga igenom från din Paris-tid, men om du ändå skulle vilja svara här så skulle jag bli så glad!

Shopping är något jag tänker skippa under dessa tre dagar, lika så museum besök. Det jag är ute efter är typ mer att strosa runt och insupa Paris, upptäcka små gränder och mysiga cafer, såklart också se Eiffeltornet och Montmarte (eller hur det nu stavas...) Men, jag känner mig egentligen ganska lost i djungeln på allt man kan hitta på! :)

Kram från Linn i Umeå.

Svar: Hej Linn! Vad kul! Hur kommer det sig att du åker från Indonesien? Det är ju ganska långt att åka för bara tre dagar :) Ska du åka dit i vår? Eller vilken säsong är det? Jag ska se om jag kanske kan knåpa ihop ett litet "tre dagar i Paris"-inlägg ;) Kramar, Christine
Christine&Paris

#5 - - Anonym:

Åh, så gulligt av dig att svara redan nu! Jag har bläddrat igenom din blogg och fått massa inspiration, känner mig så sugen på att anamma Paris i vår! :) Hittils har jag i alla fall förstått att Montmartre är ett big no-no att missa! :) Talar ju inte franska, men jag får väl ha en språkbok i fickan som en äkta turist kanske för att tackla den värsta språkförvirringen!
Jag åker först från Stockholm till Bali, och kommer att vara där tre veckor ungefär innan det är dags att åka mot Europa igen. Då passade jag på att boka hemfärden till Paris istället, och fånga två flugor i en smäll liksom (14 mars för att vara exakt!) och sedan den slutgiltiga hemfärden till Sverige 18 mars:) Jag reser själv i båda länderna, så det kommer säkert bli ett äventyr som kommer inkludera både glädje men också någon tår när allt bara blir tokigt, som det med all säkerhet kommer bli ibland, om jag känner mig sjäv rätt...

Vad kul att du åker iväg till London snart, det kommer säkert bli helgrymt! Det är ju också det en helt fantastisk stad, den fångade mig ett helt år innan jag flyttade till Umeå. Ha det toppenbra!

Upp