TÄVLING: Vinn presentkort på weekendresa!

 
 
 
Eftersom ni är världens bästa läsare kommer här en tävling i samarbete med Europaweekend. Vinnaren kommer få ett resepresentkort på hela 1000 kronor som kan användas för en weekendresa, till Paris, exempelvis. 
 
Hur går det här till då? Jo, med tanke på min flytt hem till Sverige har bloggen tagit en ny form, med en blandning av Sverige, Malmö, Paris, Frankrike, resor och livet som före detta utlandssvensk. Därför måste jag ett nytt namn för den. Där kommer ni in. 
 
Jag söker helt enkelt ett nytt passande namn till bloggen. 
 
Såhär gör du: Kommentera det här inlägget med ditt förslag på ett nytt bloggnamn (OBS: glöm inte bifoga din e-mailadress!) och berätta varför du tycker att just ditt förslag är bäst. Jag kommer välja ut ett förslag som jag tycker är mest originellt, roligt och klämkäckt tillsammans med tjejerna på Europaweekend.

 

Som en extra bonus får du även ett smart paket för två personer för din weekendresa bestående av bagage tags, paraply, sovmask och ett band för din resväska (praktiskt om du råkar shoppa för mycket).
 
 
TÄVLINGEN AVSLUTAS PÅ SÖNDAG DEN 5 OKTOBER kl 18!



Tävling i samarbete med Europaweekend.se. Presentkortet är giltigt i 2 år vid bokning av resa med Europaweekend.

 

Travels | |
#1 - - Daniella 🌙:

Christinesworld. Liksom, du och hela världen istället för bara du och paris! kan även betyda din lilla hörna av världen, din syn på världen vilket blir ju genom åsikter osv. kram!

(min mail är [email protected])

#2 - - Daniella 🌙:

punkt se, såklart.

#3 - - Daniella 🌙:

eller WorldOfChristine, med samma motivering. :3

#4 - - Sara Seppänen:

Christinesäventyr/eskapader med tanke på att du älskar att resa och för att jag har fått intrycket av att ditt liv består av många olika saker! :)

#5 - - Maria S:

Christines livsresa, eftersom bloggen handlar om ditt liv och du gjort resor både som person och fysiskt genom att bo i olika länder.

#6 - - Sandra:

La vie en rose skulle vara en perfekt bloggadress. vinner jag så ska jag till Paris. En av de städer i Europa jag inte besökt (!)

#7 - - Emma:

La vie de Mademoiselle Christine...

#8 - - Emma:

Tycker att en fransk titel passar bra till din blogg : )

#9 - - Johanna:

Christine and the city
Det är mitt förslag. Lite som Sex and the city :-) fast din version ;-) för du är ju en tjej som det händer saker kring, och du bor i en större stad. Malmös Carrie helt enkelt ;-)

Kram!

#10 - - Ellinor:

Min första tanke var "La vie de Christine". Även om du numera är tillbaka i Malmö och Sverige är du, i alla fall för mig, starkt associerad till framför allt Paris. Det är och kommer alltid vara en stor del av dig. MEN kanske att man skulle bredda sig lite. Tänker att bloggen framför givetvis kommer att innehålla en del tillbakablickar på Paris och Frankrike, men framför allt så mycket nytt och spännande. Vad sägs om Christine&Other stories. Det anspelar lite till nuvarande namn där bloggen handlar om DIG men numera också allt annat runt omkring i ditt liv - stort som smått. Other stories som sagt. Att du sedan är väldigt förtjust i butiken med samma namn får vi bara se som en sammanträffande...eller ;)
Kram på dig

#11 - - Jenny:

Mitt förslag är:

Turning Tides!

Ett spel på Turning Torso, den nya symbolen för Malmö, men också för ditt liv, ett nytt, men också (ny)gammalt, som tidsvattnet som kommer och går. :)

#12 - - Anonym:

The fabolous adventures of Christine, eller Les aventures fabuleuse de Christine för en fransk touch. Vi får ju följa dig och dina äventyr i världen, och livet!

#13 - - Anonym:

The fabolous adventures of Christine, eller Les aventures fabuleuse de Christine för en fransk touch. Vi får ju följa dig och dina äventyr i världen, och livet!

#14 - - Malin:

Det var jag som skrev den senaste kommentaren:-)
/Malin

#15 - - Sandra:

Malmö - Paris: tur och retur (med Christine). Namnet antyder att vi får följa med på en resa som växlar mellan både Malmö och Paris. Valfritt att inkludera med Christine, därför är det satt inom parentes :)

#16 - - Madeleine:

C'est Christine (cestchristine). Bloggen kan handla om Malmö, Paris eller resten av världen men det är ju alltid du som skriver den.

#17 - - Madelene:

La Christine - någorlunda kort och enkelt att komma ihåg och stava! Anspelar lite på Frankrike, vilket passar bra om du fortsätter att ger Paris-tips, men kan användas vart som helst i världen (om du lämnar Sverige igen). ;)

#18 - - Eva:

Min första tanke var Christine tur & retur, men det har ju fler tänkt. Så mitt andra förslag är Christine toujours eller Christine toujour,
betydelsen ändras lite vilken man väljer, visst är det så?!
Annars tvärtom Toujours Christine eller toujour Christine, vilket nu som låter bäst.

#19 - - Tara:

Jag tycker "Chère Christine" skulle passa bra eftersom att du skriver om dina upplevelser blandat mas fina bilder lite som ett vykort eller brev :) namnet anspelar även på Frankrike vilket passar dig perfekt!

#20 - - Nilla:

Älskar din blogg för att du alltid skriver om de små guldkornen i vardagen. Alla detaljer som gör livet värt att leva. Vare sig det är saker du retar dig på eller som sätter guldkant på vardagen. Därför är mina förslag:

- allthelittlethings
- allthesmallthings
- detailsinlife


De är engelska så de funkar internationellt och gör att du kan skriva om vad som helst utan att begränsa dig (som tex om du heter Christine i Paris)och bo var som helst.

#21 - - Nilla:

Det var jag som skrev ovanstående. Ännu ett förslag kan vara "lifeindetails"

#22 - - Frida:

Hejsan!

Christine är enkelt och fint, ditt namn endast passar väldigt bra :)

Hälsningar Frida

Upp