A piece of Italy in Malmö

 
Jag har glömt skriva om en restaurang som jag var på här i Malmö i våras. Min kompis Linda och hennes kille Pierre gav mig ett presentkort på den italienska restaurangen Epicuré när jag fyllde 30 år, och dit gick jag med min vän Madeleine. Linda vet vad jag gillar allra bäst - italiensk mat. Dessutom är presenter som ger en upplevelse de allra bästa. Inte sant?  
 
Menyn på bilden är från i våras, så jag vet inte riktigt om de har samma mat nu. Men i vilket fall så var det verkligen en trevlig matupplevelse och jag går gärna tillbaka dit igen snart. En sparsam meny är alltid lovande för det betyder att de använder sig av färska ingredienser. Dessutom är de en lokal med skön atmosfär som får en att vilja sitta kvar länge. Jag kan verkligen tipsa om Tiramisun. Den var riktigt god.
 
Epicuré, Gustav Adolfs Torg 45.
 
Malmötips | |
Upp