Allt det där som handlar om Paris

 
Jag hittade några bilder på min telefon från det senaste Paris-besöket i september som jag inte visat på bloggen tidigare. Nu är det bara drygt en månad kvar tills jag åker dit igen. Denna gången har jag en nya kamera så ni kan vara säkra på att bli matade med en massa inlägg och fina foton under och efter min långhelg i Paris. 
 
Några av er läsare har varit med under mina år som boende i Paris, eller ända från början när jag anlände till staden som naiv svenska med bristande kunskaper i franska. Men kanske har jag några nya läsare som inte riktigt har koll på vad denna bloggen från början handlade om? Jag vet att många som trillar in här söker efter bloggar om Paris eller tips inför semestern i Frankrike. Anledningen till själva url-namnet är att jag under flera år bodde i just Paris.
 
Därför tänkte jag tipsa om att det finns massor att läsa om i arkivet, även om jag inte skriver om min forna hemstad lika frekvent.
 
  • För idéer till privärda mat- och vattenhål så finns det en del läsvärt under Restaurants/Bars/Cafés in Paris. Tänk bara på att många krogar i Paris stänger eller byter ägare, så om jag skrivit om ett ställe för fem år sedan kan det vara en bra idé att dubbelkolla att det fortfarande finns kvar.
  • Några redan ställda frågor har fått svar i Q&A's.
  • Söker du efter allmänna tips eller guider? Ta en titt under PARIS TIPS!
  • För den som funderar på att flytta utomlands och är nyfiken på mina erfarenheter som utlandssvensk och hur det är att bo i Frankrike (eller i ett annat land rent allmänt), så kan Living Abroad vara till hjälp.
  • Jag har varit på många andra platser i Frankrike också, så om La Province (allt utanför Paris i princip) lockar så finns det lite under Places in France. Det kan även finnas en del under Travels. Ni hittar allt under de olika kategorierna. Sedan går det att gå tillbaka till 2009-2014 och åren då jag bodde där.
  
Paris | |
Upp