Paris sera toujours Paris

 
 
Så var det bokat och klart. I vår möts vi igen. Paris och jag. 
 
Det blir nog en märklig reunion. Som att åka hem, men ändå inte. Jag kan tänka mig att det kommer kännas ungefär som när jag bodde i Paris och åkte till Sverige över en helg. Det är hos mig, men ändå inte. Jag kommer förstå allt som folk säger, röra mig vant i metron och snabbt komma in i riterna. Men jag åker dit som en gäst. På semester. Fast vet ni? Det ska bli så himla skönt att åka dit utan att behöva ta hänsyn till den där vardagen. Kunna ta dagarna som de kommer, slippa stressen och bara strosa runt. 
 
Jag tänker mig middagar ute med finaste vännerna, afterwork på uteservering med en kall och god mojito (kollar du upp nyaste stället Natalie? ;)), lunch med fd kollegorna, middag på Miss Kõ, promenader i mitt gamla område, en eller två utekvällar omkring Oberkampf, shopping i Marais samt en och annan café crème. 
 
 
För att komma in i French mode tänkte jag dela med mig av en skön fransk låt som just nu går på repeat på min Spotify. 
 
 
 
 
Paris, Travels | |
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Verkligen så underbara bilder :)

Svar: Tack :)
Christine&Paris

#2 - - Emelie - Lever drömmen i Paris!:

Men, vad kul att du i april ska få återse ett gammalt hem. Jag kan nog förstå känslan, och det kommer bli både givande och lite sorgligt. Men det härligaste gissar jag blir, som du säger, att bara för NJUTA av Paris, och inte ha alla plikterna med sig.

Men nä?! Inte kunde du väl bo vid Au P'tit Pain? Det är ju i 16:e arrondissemanget, vid métron Porte Dauphine? Du bodde väl vid Batignolles? (fast klart du kan ju flyttat runt!).. Berätta gärna mer!!

Svar: Jag bodde där våren 2010, hyrde ett chambre de bonne på rue Spontini :)
Christine&Paris

#3 - - Madeleine Parkenberg:

Jag har alltid velat åka till Paris :(

#4 - - Clara:

Vilka härliga bilder!

Svar: Tack så mycket :)
Christine&Paris

#5 - - Bella:

Håller tummarna för kanonväder! :)

Svar: Det gör jag med!
Christine&Paris

Upp