Just a few questions

 
 
Jag tänkte förresten att jag skulle göra en liten "undersökning" så om ni vill svara på följande frågor vore det helt super:
 
1. Vad tycker du om den nya designen med större bilder och text? Bu eller bä? Jobbigt att läsa?
2. Läser du från mobilen eller datorn?
3. Av vilken anledning kikar du in här på bloggen? 
4. Var kommer du från och var bor du?
 
Om du föredrar att maila så går det bra att göra till [email protected]. Jag vore verkligen superglad om du tog dig tid, även om det bara är svar på en av frågorna. 
 
 
Translation:
I was wondering if you could help me out by answering a few tiny questions, let's call it a small survey that would be really helpful to me.
 
1. Are you of another nationality than Swedish? 
2. What do you think of the design with large images and text? Good or bad? User friendly?
1. Are you reading from your phone or your computer?
4. For what special reason do pop in here and read my blog?
5. Where are you from and where do you live?
 
If you cannot comment or prefer to send me an email, you can do so to [email protected]
 
 
Merci beaucoup!
 
This and that | |
#1 - - Louise:

Hej!
1. Tycker designen ser bra ut, både text och bild!
2. Datorn oftast
3. Började läsa förra våren när jag pluggade i Paris en termin. Har fortsatt kika in då och då efter det :)
4. Från Jönköping, bor i Stockholm

Svar: Hej Louise! Vad bra, det verkar som majoriteten tycker det :) Kul att du kommenterar. Ha en fin helg!
Christine&OtherSweetStories

#2 - - Anonym:

Tycker det är bra. Mobilen. Hittade din blogg när du bodde i Paris. Frankrike ligger mig varmt om hjärtat, fortsatt läsa då du bor i Malmö . Vi bor utanför Svedala.

Svar: Vad bra, de flesta verkar uppskatta denna designen!
Christine&OtherSweetStories

#3 - - Pernilla:

1. Ny läsare så har inget att jämföra med
2. Datorn
3. Hittade den av en slump och gillar blandningen i innehållet
4. Malmö

Svar: Hej Pernilla, vad roligt med nya läsare. Välkommen!
Christine&OtherSweetStories

#4 - - Michaela :

Hej!
1. Designen är jättebra, funkar bra då jag läser bloggen alltid från mobilen (2).
3. Hittade din blogg i april 2012då jag och min dåvarande sambo hade precis bokat en resa till Paris och jag ville ha tips om Paris. Sen var jag fast, har älskat din blogg sen dess då jag älskar Paris och Frankrike och har läst den varje dag ubgefär sen dess :) (Min sambo friade vid Eiffeltornet, en drömklyscha för mig den sommaren och i Juli har vi varit gifta i 1 år och ska fira vår årsdag på Franska Rivierarn!) 4. Bor och uppvuxen i Norrköping.

Kram!

Svar: Hihi, gullig du är då! Tack så mycket, det går rakt in i hjärtat. Och vad mysigt det lät. Hoppas att ni får det helt underbart på er semester på rivieran. Jag är inte ALLS avundsjuk ;) Kram på dig!
Christine&OtherSweetStories

#5 - - Alexandra:

Hej Christine! Jag har läst din blogg i nâgra âr nu, och kikar fortfarande in dâ och dâ även om jag alldeles för sällan tar mig tid att kommentera - ofta för att jag läser inläggen nâgra dagar efter att du publicerat dem. Men jag uppskattar din blogg lika mycket nu som när vi bâda bodde i Paris - det är intressant att läsa om hur vardagen ser ut för en ex-expat och tror att jag kommer att ställas inför samma frâgor och situationer om/när jag själv nâgon gâng flyttar tillbaka till Sverige. Sâ, som svar pâ dina frâgor...
1. Gillar nya designen även om bilderna kanske är lite för stora, gör att man fâr skrolla mycket.
2. Oftast datorn.
3. Av anledningen ovan, och gillar att du är sâ ärlig och öppen.
4. Kommer frân Sverige men bor nu i London.

Bonne soirée :-)

Svar: Hej Alexandra! Kul att du skriver :) Och roligt att du fortfarande läser och uppskattar det. Kul med LOndon! Vad gör du där? Trevlig helg! Kram
Christine&OtherSweetStories

#6 - - Anonym:

1. Tycker det är lite jobbigare, men är lite konstig och ogillar mobilanpassade sidor på datorn ( som typ alla är nu för tiden).
2. Datorn
3. Började läsa din blogg för ett par årsen när jag fick Paris abstinens efter att jag själv bott i Paris i några månader.
4. Kommer ifrån och bor i Gbg.

Svar: Ja ok, men då menar du mobilversionen? Det är inte samma när man läser på datorn nämligen :) Jaså där ser man. Vad gjorde du i Paris under dina månader där?
Christine&OtherSweetStories

#7 - - Angelique :

1. Den är bra
2. Ipaden ;)
3. Du skriver om vardagliga saker som jag ibland funderar över eller som jag verkligen känner igen mig i. Du bara skiljer dig från andra bloggare jag följer på ett sätt som jag gillar :)
4. Jag bor och är uppvuxen i Stockholm :)

Svar: Ja iPad glömde jag ju, hehe. Åh, vad fint sagt, det gör mig glad att höra. Tack!! Kram
Christine&OtherSweetStories

#8 - - Lina:

1. Tycker om designen, men är av åsikten att det är den själv som har bloggen som det är viktigast för att man trivs med designen. Och att det är kul att ändra om och variera sig lite då och då =)
2. Datorn.
3. Kommer ej ihåg hur jag hittade din blogg från allra första början. Jag tycker om hur du skriver, variationen etc
4. Kommer från liten ort utanför Uddevalla, men bor i Kungsör (Västmanland)
/Lina

Svar: Det har du helt rätt i. Men dumt om det inte är läsarvänligt. Men det verkar vara okej :) Tack för din kommentar, kul att du gillar den!
Christine&OtherSweetStories

#9 - - Elin:

1. Tycker om den nya designen, det är behagligt att läsa och bilderna är lagom stora.
2. Datorn.
3. Skulle till Paris med min bästa tjejkompis och satt och googlade efter Paris-tips. Har varit i Paris 3 gånger men ofta blir det de klassiska turist-grejerna, så ville hitta tips från någon som bor i Paris. Sen fastnade jag för din blogg och ditt sätt att skriva, satt halva dagen och bläddrade igenom typ heeela arkivet. Sedan dess har jag följt din blogg, och är extra kul nu när du också bor i Malmö.
4. Malmö :)

Tack för en fin blogg!

Svar: Ja men vad roligt. Fint att du "stannade kvar" här :) Vad gör du i Malmö då? Och TACK själv för dina fina ord. Kram
Christine&OtherSweetStories

#10 - - kattis:

1. Nej det går bra att läsa, bra med större bilder också!

2. Mobilen

3. Började läsa för ett par månader sedan när jag skulle till paris och gjorde lite research. Sedan fastnade jag. Din blogg är verkligen mysig, rolig och härlig att läsa. Bra tips om paris såklart, men mycket mer än så!

4. Halvgrek uppvuxen i Eskilstuna, bott i Luleå men numera bosatt i Uppsala!

Svar: Tack, vad fina komplimanger. Vad kul att du tycker det!
Christine&OtherSweetStories

#11 - - Carina:

1. Ser bra ut, fast förra designen var också bra.
2. Datorn.
3. Tycker om expat-bloggar :)
4. Är från Finland, men bor i Madrid med min spanske man.

Svar: Ja det gör ju jag också. Har du förresten fler tips på sådana? Jag tycker att alla bloggare skriver om samma saker just nu - träning, kläder, inredning och mat. Haha!
Christine&OtherSweetStories

#12 - - Nasha:

1-Bra
2-Dator
3-Vi är ungefär i samma ålder, jag gillar Frankrike, du skriver bra.
4-Bor i Karlstad

Svar: Kort och konsist :) Tack!
Christine&OtherSweetStories

#13 - - Elin Löwstedt:


1. Gillar det skarpt! Förutom att bilderna är så pass stora att jag måste scrolla för att se hela... Har en normalstor (13" tror jag) skärm. Annars är det superfint!
2. Datorn!
3. För att du är awesome! Bra blandning av allt! Blev tipsad om den när jag och en kompis skulle till Paris våren 2012!
4. Född i Södertälje och bor i Kalmar :)

Svar: Haha, ja men du verkar vara ensam om att tycka det! Men jag vet, det är samma för mig typ. Eller om jag lägger in dem vågrätt så får de plats. jag kanske får undvika de där stående bilderna? :) Och HJÄRTA till dig, vad du är söt. Kram!
Christine&OtherSweetStories

#14 - - Julia:

1. Tycker designen är super!
2. Läser från datorn.
3. Började läsa din blogg när du bodde i Paris och jag också gjorde det. Sen dess har jag stannat kvar för att din blogg är en sådan blogg som jag vill gå in på och läsa dagligen.
4. Kommer från Halland, men pluggar just nu i Lund.

Svar: Åh, vad roligt att höra det. Det tar jag som en stor komplimang :) Kul, då är vi ju nästan grannar!
Christine&OtherSweetStories

#15 - - Annie:

1. Tycker bloggen har blivit skitsnygg! Känns roligare att läsa nu.
2. Dator.
3. Började läsa när jag flyttade till Frankrike och vill läsa svenska bloggare som bodde i Frankrike.
4. Från Småland/Malmö men bor i södra Frankrike.

Svar: Tack! Kul att höra :)
Christine&OtherSweetStories

#16 - - Em - Berlin, Berlin:

Jag gillar designen. Jag ser ingen skillnad (tror jag iaf) eftersom jag alltid läser i mobilen och där tycker jag inte att jag märkt någon skillnad.
Jag kan inte riktigt säga när jag började läsa. Jag har sporadiskt kommit in på din blogg sen några år. Men regelbundet började jag inte läsa förrän förra året. Jag känner igen mig i allt du skriver! Det är nästan som att läsa mina egna tankar och lite kan jag se hur jag antagligen hade tänkt och resonerat om jag skulle flytta tillbaka till Sverige igen. Jag har velat kommentera så många gånger men jag hinner ju aldrig (nu tar jag mig tiden! För jag vill absolut att du fortsätter blogga. Jag följer dig på instagram också annars. Jag heter emililly89 heter jag där).
4. Jag är född i norra Värmland men jag har bott i Tyskland och framför allt Berlin sen en massa år tillbaka. Jag flyttade direkt efter studenten så ett vuxet vardagsliv i Sverige har jag inte stenkoll på.

Svar: Ja ok, designen är annorlunda på mobilen. Inte samma header :) Och ingen fara på taket. Jag tenderar att ibland läsa bloggar och inte tänka på att kommentera. Kul att du skrev nu i alla fall! Och tack för att du berättar lite om dig själv. Hoppas att du får en härlig sommar i Berlin :) Kramar
Christine&OtherSweetStories

#17 - - Laila:

Hej! Jag gillar nya designen och formatet, läser alltid från datorn. Tydligt och lättläst.
Kom in på din blogg när jag googlade info om Paris som jag älskar att åka till (på besök - inte bo!). Sedan föll jag för att du är enkel och rak. Normal och inga konstiga filter på bilderna, inte "mitt liv är så himla bra och lyxigt och jag har inga problem alls". Känns ÄKTA!
Sedan gillar jag igenkänningsfaktorn då jag kommer från Malmötrakten (bodde i Malmö i många år), så jag känner igen ställen du går till, Köpenhamn, affärer osv. Det gör det extra kul. Har dock aldrig sprungit på dig, men är inte i Malmö så ofta numera då jag bor en bit iväg.
Tycker din mix är bra och känns det inte kul ibland så strunta i det i några dagar tills det är kul igen! Det är ju inget jobb där du måste prestera, utan bara kul att läsa när här är något nytt inlägg.
Hoppas nu värmen kommer som de lovat, så vi får lite sommar!! Trevlig sommar och semester önskar Laila

Svar: Åh tack, vad gullig du är. Ja jag försöker se till så att bloggen speglar min verklighet. Fast det går ju inte alltid heller. Vissa saker låter jag bli att skriva om, hehe ;) Ja jag hoppas också det. Tack detsamma!! <3
Christine&OtherSweetStories

#18 - - Fabienne:

1. Fransyska
2.Tycker designen är fint. Känns klart att läsa.
3.Dator
4.Jag började läsa din blogg när du var bosatt i Paris. Det känns intressant att följa åsikter från en svensk tjej i Frankrike och som är nu tillbaka till Sverige.
5. Jag är född och bor nu igen i södra Frankrike, men har bott 5 år i Sverige.

Svar: Hej Fabienne! Vad roligt att min blogg även lockar franska läsare :) Tack för din kommentar och dina svar. Hoppas att vädret är lite bättre där nere än det är här ;)
Christine&OtherSweetStories

#19 - - Carina:

Som svar på din kommentar :) Dessa är mina favorit-expatbloggar, du känner säkert till fler av dem:

http://casaannika.blogspot.com.es/
http://linneaiusa.com/
http://lookingforsara.se/
http://blogg.loppi.se/jennybenny/
http://parislisa.blogg.se/
https://josmammaliv.wordpress.com/
http://exiback.blogg.se/
http://www.carinosvaldsson.se/

Svar: Ja några av dem, men inte alla. Tack för tipset!!
Christine&OtherSweetStories

#20 - - Maria:

1,Tycker den nya designen är jättefin, gillar att bilderna är stora. 2, Mobilen. 3, började läsa för några år sedan när jag ville läsa om andras erfarenheter med en pojkvän som inte är svensk, kulturskillnader osv. Min pojkvän sedan 6 år tillbaka är för övrigt ifrån Genova, Italien, dit du ska på bröllop! 4, jag bor utanför Linköping. Har aldrig kommenterat, vilket är dumt, men vill nu iaf passa på att säga att jag älskar din blogg och kan relatera till väldigt mycket, vilket känns befriande, en väldigt äkta blogg som står ut, i jämförelse med många andra bloggar där allt handlar om mycket mera yta och mindre själ. Tack för att du bloggar!

Upp