5 from Rome

 
Just nu räcker inte riktigt tiden till. Jag har ganska mycket omkring mig, både vad gäller socialt, jobb och privat. Inte så mycket negativt egentligen, utan mycket av det är roliga och spännande saker. Dessutom behöver jag verkligen komma igång med träningen igen, så ikväll ska jag på ett bodypump-pass med min älskade Stina som jag inte träffat på år och dar känns det som. När hon kom tillbaka från sin semester så åkte jag till Rom, och sedan blev hon sjuk. Jag har verkligen saknat att umgås med henne för hon ger så mycket positiv energi, både mentalt och fysiskt. Dessutom är hon det perfekta träningssällskapet. Hon pushar och peppar mig, och det behöver jag just nu. Inte bara för det utan även för min personliga utvecklig. Ni vet, ibland behöver man en spark i baken för att våga ta tag i sker, och inse vilka förändringar man behöver för att må bra.
 
Jag avslutade min måndagskväll med en promenad i Pildammsparken, som följde upp av middag på Green Mango. Vi pratade om hur trevligt det är att göra saker sådär en måndagskväll, utan att det nödvändigtvis måste sluta med en sen kväll. Det sätter liksom en positiv prägel på veckan att börja den med någonting energigivande.
 
Hursomhelst. Här får ni fyra av mina favoritbilder som jag tog i Rom. Det här med fotografering har verkligen utvecklats från hobby till ett stort intresse. Jag vet inte om jag är speciellt duktig på det alltid, men ibland får jag liksom till den känslan eller det ljuset jag eftersträvar, och blir lite stolt. Vilken gillar du bäst?
 
Och förresten, hur mår ni då? Jag saknar era kommentarer!
 
//I have a lot going on right now, and that's why I'm posting less frequent than usual. I also need to get back on track with my training so tonight I'm heading to the gym with my friend Stina. We're going to do a Bodypump class and I'm actually looking forward to it (I've been really unmotivated to go to the gym lately), because I love the feeling I get afterwards. 
 
Last night I met up with a friend for a walk in one of the bigger parks in Malmö, and then we went for dinner. I like doing things on weekdays as well, and not only go home after work and sit on the couch. 
 
Anyway. These are five of my favourite pictures from Rome. Which one do you like best?
 
Italy, This and that, Vardagslyx | |
#1 - - Maria i Toulouse:

Härliga bilder! Gillar de varma färgerna i den 3:e bilden uppifrån bäst. Det är Italien för mig. Visst är det kul att fotografera och (försöka) förmedla en känsla! Här mås det prima, tack, efter en helg i Barcelona. :-) Bonne soirée!

Svar: Åh så härligt med Barcelona!
Christine&OtherSweetStories

#2 - - teruko:

Kan inte välja, tycker alla bilder fångar upplevelsen av Rom väldigt fint. Näst sista fotot på ett mindre romantiskt men ack så verkligt vis. Visst var där ofaaantligt med bilar?! Nästan värre än i Paris, tyckte jag.

Svar: Ja otroligt mycket bilar! Reagerade också på det. De borde fixa fler bilfria gator.
Christine&OtherSweetStories

#3 - - Angelique:

Jag gillar bild nr 4 mest :)

Svar: Ja den tycker även jag om lite extra nu :)
Christine&OtherSweetStories

#4 - - Frida:

Jag tycker dina bilder är jättefina! Du har alltid ett så fint varmt ljus i dem. Så att när jag ser dem på startsidan vet jag att det är dina - det du! ;)

Jag har också fått mitt intresse boostat det senaste. Även upptäckt skönheten med att fota mer med ett 50 mm objektiv. I torsdags gick jag även min första kvällskurs på folkuniversitetet. En kurs speciellt anpassad för nybörjare inom just digitalt foto. Ska bli spännande att se hur det känns i vår, jag ska gå en gång i veckan! :)

Svar: Åh tack! Ja men vad kul! Jag har funderat på att gå en fotokurs jag med. jag gick det i gymnasiet, men det var ju ett tag sedan nu :) Får kolla om det finns i Malmö också. Vad kostar den?
Christine&OtherSweetStories

#5 - - Frida:

Åh vad kul! Ja, jag ser fram emot att lära mig lite mer :) Strax över två papp såg jag nu - fått i present nämligen så visste inte innan. Vet ännu inte hur kursen kommer bli eller riktigt vad den kommer innehålla, då jag gått en gång, men hoppas att det är värt det! ;)

Svar: Det är det helt säkert! Du fotar redan så himla fint, så du kommer bara bli ännu bättre :)
Christine&OtherSweetStories

Upp