Colosseum by night

 
Jag har lite svårt för att hinna med uppdateringar på bloggen. Dessutom njuter jag lite av att vara offline. Idag har jag inte haft internet på hela dagen på mobilen och det är så himla skönt. Igår åt vi en riktigt god middag på en restaurang som jag ska tipsa er om sen, följt av en Martini Bianco på ett torg i stadsdelen Monti som sprudlade av liv och högljudda italienare. Vi avslutade med en promenad i den ljumma natten och passerade ett upplyst och vackert Colosseum. 
 
Tyvärr var jag dum nog att inte ta med laddaren till kameran hit och idag började batteriet blinka rött. Det dröjde inte länge innan det dog helt och hållet. Lucie har ingen kamera med sig, så jag köpte faktiskt en enkel digitalkamera idag. Visst, det kanske är onödigt, men den kostade 79 euro och passar bra när jag är iväg på ställen där jag kanske inte vill riskera att förlora eller tappa min dyra Canon EOS. Mobilkameran är så dålig nu så det går bara inte att spendera två dagar till i Rom och tvingas fota med den.
 
Nu ska vi bege oss iväg för middag. Jag har inte fått i mig någon pizza ännu så det får det bli ikväll. Vi ska prova en restaurang som jag läst om och som tydligen är riktigt bra.
 
Italy | |
#1 - - teruko:

Det är underbart att resa! Tack för bilderna.

Svar: De rien!
Christine&OtherSweetStories

#2 - - Emilia Åkerberg:

Så fina bilder! :)

Svar: Tack!
Christine&OtherSweetStories

Upp