Home projects

 
I helgen tänkte jag ta itu med ett projekt, nämligen att börja sandpappra den här stora sekretären som fraktades från min farfars sommarhus för länge sedan. Jag har tänkt måla den i någon fin färg. Kanske duvblå eller gråblå? Just nu står den i min lägenhet och tar plats. Jag behöver liksom göra mig av med min stora bokhylla innan för att få plats med den. Jag skulle även vilja sälja mitt köksbord och köpa nytt. När har man tid att lägga upp annonser på blocket egentligen? Jag fattar inte varifrån alla som håller på att sälja kläder och annat på tradera får sin tid!
 
Även kopparna och faten kommer från landet. De är från Rosenthal och är ju så fina. Samtidigt passar de inte alls ihop med allt annat jag har i köket, och får inte riktigt plats heller. Samtidigt är det lite för vackert och värdefullt för att göra sig av med. Jag får nog förvara dem i förrådet tills jag en dag flyttar till en större lägenhet. 
 
Nu ska jag strax möta upp med en vän för en afterwork och troligen middag. Jag har ont i magen (magkatarren som spökar), så helst ska jag nog undvika vin. Det får bli en cola så att jag inte får sådant där hemskt magknip.
 
 
Home Sweet Home | |
#1 - - Anonym:

For your information.
Sekretären kommer ursprungligen från din farmors flickrum.
Vi tog hand om den när din farfar sålde sitt hus på Sandstensvägen.
Kram
Pappa

Svar: Ja just det. Så var det! Fin är den i alla fall. Kram
Christine&OtherSweetStories

#2 - - ISA:

åh kul med lite pysselprojekt ju! har blivit mer och mer sugen på sånt nu *med åren* haha. Hoppas magen mår okej! kram

Svar: Haha, ja nu börjar vi bli gamla! ;) Magen mår sådär, men det ska nog gå över. Tack för omtanken. Kram!
Christine&OtherSweetStories

#3 - - Ellinor:

Så roligt att kunna ge gamla ting nytt liv. Alltid roligt med lite hemmapysselprojekt också. Du får visa för- och efterbilder när sekretären är klar.

Svar: Jag ska försöka komma ihåg ;)
Christine&OtherSweetStories

#4 - - Anonym:

Jag fotar på kvällen tar ca 2 minuter per plagg/grej. Sen lägger jag upp de när jag pendlar. Där har du massa tid. Min första märkesväska köpte jag efter att ha sålt grejer på Tradera:) ( vet att du inte gillar märkesväskor:) men målet kan ju va en resa.

Svar: Bra grej! Tack för tipset :)
Christine&OtherSweetStories

#5 - - Angela:

Vilket fint porslin ;-) Älskart!!!

Svar: Ja visst är det? :)
Christine&OtherSweetStories

#6 - - Laila:

Så kul - vi har likadan servis. Min är också från farmor och farfar. Men jag använder den ofta - just för att den är så fin och får mig att bli glad varje gång jag ser krusidullerna och blommorna. Och kopparna är goda att dricka te ur (finns stora tekoppar och mindre kaffekopp). Så hoppas du får plats med den i kommande lägenhet, så den kommer till användning.

Svar: Ja men om den påminner dig om dina farföräldrar så förstår jag att du blir glad av den :) Jag ska spara den tills vidare i alla fall!
Christine&OtherSweetStories

Upp