Polsk Bigos, Prosecco och kinderdessert

 
Igår kväll. Polsk Bigos (som visade sig vara godare än det såg ut), vin och Prosecco samt en otroligt rolig och innovativ efterrätt. Ni ser den i bild. Det var ett halvt kinderägg fyllt med en mousse av vit choklad och salmiak. Detta serverades med mosade hallon. Riktigt gott var det. Dessutom himla kul att umgås med ett gäng personer som jag inte träffat på ett tag. Jag skrattade så jag nästan grät när vi började prata om "slicklappar" (jag låter ordet tala för sig självt - och pappa, googla inte!) och alla började diskuterad det som om det vore ett praktiskt köksverktyg. "Ja men hur exakt sitter det? Vad är det för material? Kan man återanvända dem?". Stackars Anders märkte nog av att han var ensam man med fem ganska frispråkiga kvinnor utan mycket till censur. Överlag en riktigt bra kväll. Jag orkar sällan göra någonting annat än träna (inte ens det har jag just nu energi för) på vardagskvällarna, eftersom jag kommer hem så sent, men det är ju så trevligt att hitta på saker mitt i veckan också. Livet blir ju lite trist om man ska leva endast för helgen. Det är ju bara typ 30% av ens liv. 
 
Idag är det fredag. Älskar det! Min vän Julia ville ha med mig på en afterwork på Malmö Live ikväll, men jag skulle så gärna vilja träna. Eller vill och vill. Helst vill jag ligga på soffan och äta kakor. Idag tänkte jag förresten köpa några flygbiljetter, hihi. Jag ska inte så långt, men eftersom det innebär att besöka några kära vänner så ser jag verkligen framemot det.
 
C'est la vie | |
#1 - - Magdalena:

Bigos ;) Det är jättegott :)

Svar: Haha, det är rättat ;)
Christine&OtherSweetStories

#2 - - Anonym:

Jag ska inte googla på det.

Upp