Malmö <--> Copenhagen

 
Min hemresa igår blev inte riktigt som jag hade tänkt. På grund av obehöriga på spåret så ställdes all tågtrafik in mellan Kastrup och Malmö, så jag var fast på Köpenhamns flygplats i nästan 1,5 timme. Jag började prata med ett gäng andra pendlare och sedan hängde vi där på på perrongen, haha. De var jättetrevliga. Jag kom inte med nästa tåg för det var ju helt packat med folk, så jag var till slut inte i Malmö förrän omkring kl 20. Förutom att jag var lite frusen och hungrig så gjorde det inte mig så mycket. Det var värre för andra som kommit med flyg och missade sina tåg uppåt i landet. Jag kunde inte låta bli att ta ordet när ingen som bara skulle till Malmö ville lämna plats åt en stackars familj som behövde komma med sista tåget till Kalmar.
 
God middag och en Gin & Tonic fick mig att glömma den utmattande hemresan direkt. Syrran, jag och Henry satt och snackade om katastrofala dejter, livet och framtid tills jag tog bussen hem vid midnatt. Idag sov jag till tio och sen har jag mest tagit det lugnt hemma tills jag drog till gymmet för ett träningspass. Så himla skönt att kunna gå dit mitt på dagen en vardag. 
 
Efter dusch och lunch ska jag möta upp en kompis för att åka över till Köpenhamn. Vi ska strosa runt lite, dricka vin och käka. Förhoppningsvis utan några tågproblem. 
 
Jag har tidsinställt ett inlägg till ikväll för jag kommer inte hinna blogga mer idag. 
 
Hoppas att ni får en riktigt bra start på påskhelgen! 
 
// Because of train delays it took me 3 hours to get home last night, and even if it's exhausting I forgot all about it as soon as I got to my sister's place where food and a weekend drink was waiting for me. I also made friends with some other commuters who actually were really nice. 
Today I slept in and just chilled at home until I went to the gym. After a good workout, I'm gonna eat and shower before heading over to Copenhagen again. I know, I'm crazy. Why would I want to risk getting stuck there again? Well, let's hope there won't be any problems. I'm going there with a friend and our plan is basically to take it as it comes, but a glass of wine and dinner is in the pipeline. 
 
Have a nice day ya'll!
 
C'est la vie | |
Upp