Ready for the weekend

 
Det är alldeles snart helg. Det ska bli så himla skönt med fem dagars ledighet. Jag behöver verkligen det efter två ganska tuffa veckor. Först och främst ska jag till kemtvätten så att jag får tillbaka två av mina sidenskjortor i fint skick lagom till min och Lucies weekend i Rom. Sedan ska jag åka tillbaka till Malmö och gå hem till syrran och Henry. De bjuder på vegetarisk lasagne och GT's. Jag bjuder på... Eh, mig själv! Hehe. Det blir mysigt att hänga med dem lite.
 
Jag började förresten min dag med ett besök hos tandläkaren. Jag kom ut därifrån utan tandsten, med polerade tänder, uppmaningar att inte slarva med tandtråden och 1100 kronor fattigare. Enligt min kollega Lee så är det den förbannade röntgen som kostar en massa. Att jag dessutom har en läkarräkning på ytterligare 600 kronor gör ju inte direkt saken roligare. Snyft! Det blir inga stora finansiella utsvävningar innan lönen dimper in på kontot nästa vecka, med andra ord. 
 
Men det är långhelg! Yey!!
 
 //It's almost time for weekend. I'm off work tomorrow, Friday and Monday so I have five full days to just relax and spend time with people I love. Firstly I'm going to have dinner and Gin & Tonic's at my sister's and her boyfriend Henry's place. A perfect start to a long weekend. That will hopefully make me forget all about that obscene amount of money I had to pay this morning after my check up at the dentist...
 
Weekend | |
Upp