Skipping a season

 
Ser ni på sista bilden att jag knäppt jackan fel? Haha! Jag tänkte att det kanske sätter en ny trend i Malmö. Ungefär som i Mean Girls. För övrigt ska det bli så himla skönt att byta ut den här jackan mot en vårjacka. Fyra dagar kvar nu tills vi åker ner till sydligare breddgrader. Jag har såklart haft stenkoll på väderprognosen i Rom och med risk för att göra er andra gråtfärdiga av avund så verkar det som att jag nästan kan ta med mig mina sandaler. Märk väl då att jag bott flera år i Frankrike och absolut inte räknar 16 grader som sommartemperaturer (jag såg en snubbe i shorts igår - ja, på riktigt), vilket många här i Sverige verkar göra. Så fort det blir lite vårsol så åker kläderna av, oavsett temperatur. Det är INTE trenchcoat-varmt bara för att det är sol och 7 grader i solen. Fast sedan är jag ju i och för sig ganska frusen av mig. Det ska vara minst 21 grader för att jag ska gå i t-shirt. Eftersom att Lucie är fransyska som kommer väl hon ta med höstjackan. Den människan klär sig som om hon bodde i Norrbotten. Ungefär som parisarna som gick med Canado Goose-jackor när det var 13 grader ute, och så ballerinaskor till det (åter igen - ja, på riktigt).
 
Här ser ni lite hur min eftermiddag såg ut. Fanny och jag tog oss till Kungsparken där vi promenerade i solen, snackade skit och fikade på växthus-cafét. Sedan var jag såklart på dansen. Nu har jag gjort en soppa som jag ska äta så fort jag tagit en snabb dusch. Jag har riktigt svårt med att äta innan jag gjort allt annat för annars kan jag inte koppla av och njuta av maten. Inte särskilt bra för stackars magen. 
 
Weekend | |
#1 - - ELIN WAHLBERG:

härliga bilder :)

Svar: Tack :)
Christine&OtherSweetStories

Upp