Three day workweek

 
Hej måndag! Jag måste säga att jag inte alls är redo för en ny arbetsvecka. Det känns lite som att jag inte har fått njuta av mina senaste två helger. Förra helgen kämpade kroppen mot något slags influensavirus och denna blev jag magsjuk. Jag har inte haft någon energi till att göra något roligt. Det känns lika bittert som en Campari on the rocks. Som tur är så jobbar jag bara tre dagar den här veckan och sedan är jag ledig i fem dagar. FEM!! I Danmark är nämligen även skärtorsdagen en röd dag. Jag har redan lite planer över påsken så nu jäklar ska jag hålla mig frisk. 
 
Igår var jag i alla fall iväg på baletten på eftermiddagen, vilket gick ganska bra, och på kvällen kom Lucie över. Vi lagade middag, kartlagde vad vi ska äta när vi är i Rom (jag skojar inte) och diskuterade det faktum att män är omöjliga varelser som vi aldrig kommer förstå oss på. Väldigt trevligt var det i alla fall, särskilt eftersom att vi inte träffats på länge. 
 
Bilderna ovan är från förra måndagen när vi var på lunch tasting ombord på båten. Denna måndagen är inte lika rolig. Den börjar med ett tråkigt Lync-möte som vi alltid har varannan måndag med några av de andra marknaderna. Det är så tråkigt att jag nästan somnar varje gång. Jag får se till att hälla i mig kaffe innan, haha. 
 
Ha nu en riktigt bra måndag fina människor! 
 
//English: I haven't really been able to enjoy my last two weekends because of illnesses. So this week I am looking forward to only working 3 days, and then being off work for FIVE whole days. I can't wait to relax, see family and friends and have time for workout without any stress. Yesterday I felt better so I went to ballet class, and in the evening my friend Lucie came over for dinner. It was nice to catch up and also get to talk about our upcoming trip to Italy. Mostly about all the things we are planning to eat, hehe.
The pictures are from last Monday when we went on a lunch tasting onboard one of our ships. Perks of the job, kind of. This Monday is just an ordinary Monday and starts with a meeting. Now I'm almost at work so need to get off the train. Hope you will have a great day!
 
C'est la vie | |
Upp