Champagne on a Thursday

 
En torsdagskväll kan bli så mycket roligare med bubbel och middag ute, särskilt om det sker tillsammans med två underbara personer. Förra torsdagen var precis så bra. Jag hämtade upp min syster och hennes kille hemma hos dem efter jag slutat jobbet. Sedan begav vi oss först till Grand (som funkar lika bra en lördagskväll som för brunch eller middag) för varsitt glas champagne. Just champagnen var sådär om jag ska vara ärlig. Jag har blivit lite av en champagne- och vinsnobb sedan mina år i Paris. Jag kan inte dricka dåligt vin längre och beställer aldrig Husets vin utan att fråga vad det är jag köper. Sliskigt och sött mousserande klarar jag inte av. Inte för att det måste vara dyra sorter, men jag vet hur det ska smaka.
 
Hursomhelst. Efter det gick vi ett kvarter bort och satte oss på Scania Bar. Jag har skrivit om detta stället tidigare och det inlägget kan ni läsa HÄR. Där beställde vi in kimcheefries, edamamebönor, margaritas och lite tacos. Vi hade som vanligt riktigt trevligt och roligt. Jag älskar att göra sådant på vardagskvällar. Veckan blir så mycket bättre då.
 
//A Thursday evening gets ten times better with champagne, good food and amazing people. This was my Thursday last week when me, my sister and her boyfriend went out for dinner and drinks. First at Grand and then on to Scania Bar. A lovely, and fun, evening as usual with these two. I love going out for dinner, or just a glass of wine, in the middle of the week. 
 
Vardagslyx | |
Upp