Homeward Bound

 
Resan hem gick smidigt och jag landade i Köpenhamn strax innan lunchtid. När jag kom fram till stationen i Malmö och gick ut så kände jag direkt att det var riktigt varmt. Varmare än i Stockholm. Jag hann vara hemma tillräckligt länge för att ta en dusch och äta, sen skulle jag iväg på baletten. Det var inte många i omklädningsrummet som ni ser, haha. De flesta var nog ute och njöt av det fina vädret. Efter dansen gick jag bort till Folkets Park där en vän hängde med sin amerikanska kompis. Vi gick och käkade en tidig middag på Green Mango, sen hängde vi i Jesusparken där vi åt glass och lyssnade på musik. Riktigt bra eftermiddag. När det blev för kallt gick vi hem, drack te och pratade om livet.
 
Jag vaknade tyvärr förkyld idag. Nu är det inte bara hosta utan snuva också. Egentligen hade jag velat åka över till Köpenhamn men jag får nog skippa det och ta en vilodag i stället. Typ packa upp, handla mat, blogga och fixa lite i lägenheten. 
 
C'est la vie | |
#1 - - Ellinor:

Helgen har verkligen bjudit på fantastiskt försommarväder! Underbart att kunna vara ute och njuta. Igår kväll blev det en spontan grillkväll tillsammans med våra grannar och vi kunde sitta ute ända till 22 utan att frysa (ok, jag fick gå in och hämta tröja och tjocka strumpor det sista). Ger verkligen försmak på vad som komma skall.

Svar: Ja man vill ju att det ska vara såhär jämt! Eller i alla fall mars-juni och september-november ;) Och så 2-30 grader hela sommaren, haha. Önsketänkande...
Christine&OtherSweetStories

Upp