Wine & Cheese

 
Igår kväll bjöd min kompis Sandra hem mig till henne för en ost- och vinkväll. Hon hade dukat upp en massa gott (bland annat en riktigt smarrig, lagrad chèvre... mmmm!) som vi smaskade på medan vi snackade om allt som hänt i våra liv de sedan vi sågs sist. Tyvärr fick jag till slut åka hem ganska tidigt på grund av en hemsk huvudvärk som börjat redan under eftermiddagen och började kännas mer som en mild migrän med illamående som en extra bonus. När jag cyklade hem var det så illa att det dunkade till varje gång jag åkte på en ojämnhet i marken.
 
Jag gick och la mig halv elva och vaknade såklart tidigt i morse, fortfarande med huvudvärk. Jag tog två alvedon och lyckades somna om några timmar. Efter frukost och lite fix på datorn ska jag ta tag i den här måndagen.  
Nu ska jag först diska, ringa några samtal och klä på mig. Sedan behöver jag cykla in till stan och köpa lite grejer. Bland annat sandpapper och färg till sekretären, samt lite pennor och block som jag behöver.
 
Det är fantastiskt väder idag så jag längtar efter att få komma ut.  
 
//Last night my friend Sandra invited me over for a cheese and wine evening. We ate amazing goat cheese, updated each other on the latest "lafe happenings" and had a really nice time. Unfortunately I got a terrible head ache that just increased and finally I had to call it a day and go home. It stuck with me until this morning. I woke up too early, took two painkillers and went back to bed. When I woke up just before 9am I felt better, but I'm still feeling strange. I'm gonna get some things done at home, and then go into town and buy some stuff I need. The weather is really great today so I can't wait to go out in the sun!
 
Weekend | |
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Oh vad gott :)

Svar: Ja det var det verkligen :)
Christine&OtherSweetStories

#2 - - Veronica Wallgren:

Åh vad gott!

#3 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

mumms

Upp